کارگروه تخصصی ایمنی معادن در استان سمنان تشکیل شد

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۹۸

سمنان|

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از تشکیل کارگروه تخصصی ایمنی معادن در این استان خبر داد. به گزارش تسنیم، اسماعیل غنیان دیروز در حاشیه نشست ایمنی معادن در سمنان اظهار کرد: این کارگروه تخصصی با هدف تامین ایمنی کار در فضای معادن این استان تشکیل شده است.

او از برگزاری نخستین نشست تخصصی هم‌اندیشی ایمنی معادن استان خبر داد و افزود: راه‌اندازی و آغاز به کار کارگروه سه‌جانبه ایمنی معادن در این نشست تخصصی به تصویب نهایی رسیده و تمهیدات لازم برای آغاز به کار آن

شروع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه سلامت نیروی کار از اولویت‌های مهم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: کارگروه تخصصی ایمنی معادن استان سمنان به‌منظور بررسی و ارزیابی دقیق از وضعیت موجود معادن این استان از نظر میزان سطح ایمنی و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح ایمنی در آنها تشکیل شده است. او با اشاره به تعدد معادن زغال‌سنگ و تعدد معدنکاران فعال در این حوزه تصریح کرد: بررسی و ارزیابی میزان امنیت و ایمنی معادن زغال‌سنگ استان سمنان که عمدتا در شرق استان فعال هستند در صدر اولویت‌های این کارگروه تخصصی است. غنیان با اشاره به اینکه این کارگروه با حضور کارشناسانی از دستگاه‌های مختلف استان تشکیل شده، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان نظام مهندسی معادن استان و نمایندگان معدنکاران و کارفرمایان و... از اعضای این کارگروه هستند. او کار در معادن را از سخت‌ترین و پرخطرترین مشاغل برشمرد و گفت: گاه کمترین بی‌توجهی و سهل‌انگاری در روند کار در معادن ممکن است به یک فاجعه تبدیل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر