برجام زمینه‌ساز گسترش روابط تجاری ایران با کشورها شده است

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۹۷

شیراز|

رییس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا گفت: توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه‌ساز گسترش مراودات و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها به‌خصوص ایتالیا شده است.

به گزارش ایرنا، احمد پورفلاح در نشست مشترک با اتاق بازرگانی شیراز که با هدف گسترش اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، تبادل اطلاعات و دانش روز در شیراز برگزار شد، افزود: شرایط کنونی اقتضا می‌کند که روند برقراری روابط تسهیل شود و سطح مراودات ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در بحث جذب حداکثری بنگاه‌های اقتصادی پس از توافق برجام، ایتالیا براساس سوابق شریک تجاری اول ایران بود و تراز تجاری ایران با ایتالیا همیشه مثبت بود.

او اظهار کرد: ایتالیا را همچنین می‌توان تنها کشوری دانست که بعد از وضع تحریم‌های گسترده علیه ایران دچار بداخلاقی نشد و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با ایران حفظ کرد.

پورفلاح، ضمن تاکید بر لزوم معرفی یک نماینده برای تسهیل در روابط اتاق بازرگانی شیراز و اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا گفت: اتاق مشترک ایران و ایتالیا آمادگی کامل برای افزایش سطح مراودات برای انتقال اطلاعات و دانش روز و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری-اقتصادی دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به ظرفیت و پتانسیل استان فارس در حوزه توریست سلامت و پزشکی و سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: این استان همچنین در زمینه کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل‌توجهی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر