بهره‌برداری از 955 میلیارد تومان پروژه ارتباطات در خوزستان

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۸۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌یی به استان خوزستان داشته است، گفت: از ابتدای دولت تاکنون به ارزش 955میلیارد تومان پروژه در بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسیده است.

محمود واعظی در آیین افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند اظهار کرد: رسالت امروز، همکاری است و هر کسی که به هر شخصی در انتخابات رای داده، قابل احترام است و کسی حق تجسس ندارد که چه کسی به کدام کاندیدا رای داده است.

واعظی عنوان کرد: حقوق شهروندی یعنی آنکه هر کس رای می‌دهد، قابل احترام است. مردم خوزستان به ندای رهبر، لبیک جدی گفتند و حدود 70درصد پای صندوق‌های رای آمدند و اگر می‌دانستند بعد از ساعت 12 شب، رای‌گیری پایان می‌پذیرد، زودتر پای صندوق‌های رای حضور پیدا

می‌کردند.

وی افزود: از طرف دولت از همه برگزارکنندگان انتخابات به‌خصوص مردم عزیز خوزستان برای حماسه‌یی که آفریدند، قدردانی می‌کنیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: افتتاح پروژه‌های امروز در منطقه خوزستان و آبادان و خرمشهر است به این دلیل است که به برکت خون شهدا هر آنچه در ابتدای دولت یازدهم قول دادیم برای مردم انجام دهیم در 2.5 ماه باقیمانده کارها را پیش ببریم و بتوانیم همه آنها را اجرایی کنیم.

واعظی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که برای شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر زیرساخت‌های مخابراتی را مهیا کنیم. در این زمینه تا زمانی که کسی تلاش و همت نکند، این اتفاق نخواهد افتاد. وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و طرح‌های بسیار خوبی برای آینده دارد، افزود: یکی از غصه‌ها این است که شهرهایی که نقش بزرگی در دفاع کشور داشتند، چرا آبادانی آنها باید این‌قدر زمان ببرد.

واعظی ادامه داد: سهم و نقشی که مردم و مسوولان این مناطق در دفاع از کشور داشته‌اند، قابل مقایسه با هیچ نقطه‌یی از کشور نیست و منطقه خوزستان و به‌خصوص آبادان و خرمشهر برای ما عزیز و مقدس هستند. وی گفت: در زمینه اجرای پروژه‌ها در بحث زیرساخت‌ها، منطقه آزاد هم همت و هم مشارکت مادی خوبی انجام داد و قراردادهایی امضا شد تا پایلوت کار بزرگی که برای ایجاد زیرساخت‌ها در کشور است، از استان خوزستان و منطقه آزاد اروند آغاز شود.

واعظی با بیان اینکه در 3سال و 9 ماه گذشته، دولت نگاه ویژه‌یی به خوزستان داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که امروز در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز به بهره‌برداری می‌رسند، حدود 206میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده است که با افتتاح این پروژه‌ها در مجموع 955میلیارد تومان پروژه از ابتدای دولت تاکنون در استان به بهره‌برداری رسیده است. واعظی اظهار کرد: تاکنون تحرک خوبی داشته‌ایم و اقدامات بسیار خوبی توسط دولت در استان خوزستان انجام شده است. اکنون رتبه خوزستان در بحث زیرساخت‌ها از 16 به 11 ارتقا پیدا کرده و گام‌های خوبی در این زمینه برای استان خوزستان برداشته شده است. وی ادامه داد: شبکه انتقال استان در 3.5سال گذشته حدود 5.5 برابر شده، همچنین پهنای باند استان 7.5 برابر و تعداد مشترکان اینترنتی استان 10 برابر شده است.

واعظی عنوان کرد: در حال حاضر 71 شهر استان خوزستان توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از خدمات نسل سوم و چهارم اینترنت بهره‌مند هستند و تنها پنج شهر دیگر باقی می‌ماند که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این پنج شهر نیز دارای اینترنت نسل سوم و چهارم شوند. وی گفت: تاکنون به 2 هزار و 381 روستا در استان خوزستان اینترنت داده شده است؛ همچینن در رابطه با فیبر نوری، کارهای خوبی انجام گرفته و برای خطوط فیبر نوری بین‌راهی نیز حدود 131 کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است تا هر آنچه بخواهیم، بتوانیم بر اساس این زیرساخت‌ها توسعه دهیم.

واعظی اظهار کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه‌یی به خوزستان داشته که یکی از آنها تلفیق بخش دولتی و بخش خصوصی است. نگاه مردم نسبت به دولت باعث شده تا دولت مسوولیت مضاعفی را بر دوش داشته باشد، دولت دوازدهم نمی‌تواند مانند دولت یازدهم برای خوزستان کار کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم کارهایی را که انجام شده برای مردم خوزستان ارائه دهیم و اگر پایان دولت، فرصتی باقی باشد، باز هم به استان خوزستان سفر خواهم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر