از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۸۰

کشته شدن 29 عضو «پ‌.‌ک‌.‌ک» در عملیات ارتش ترکیه

مقام‌های ترکیه اعلام کردند، نیروهای امنیتی این کشور در عملیاتی در یک منطقه کوهستانی واقع در استان‌های وان و آغری، دست‌کم 29شبه‌نظامی وابسته به پ.‌ک‌.ک را کشتند. به گزارش رویترز، ارتش ترکیه اعلام کرد در این عملیات که در منطقه کوهستانی تندورک واقع در مرز استان‌های وان و آغری انجام شد همچنین 3سرباز ترکیه و یک عضو شبه نظامیان حامی دولت این کشور کشته شدند. این درحالی است که از جولای 2015 تاکنون دور جدید درگیری‌ها بعد از نقض آتش‌بس میان دولت ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان پ.‌ک.‌ک بالا گرفته است. پ.‌ک.‌ک از سوی ترکیه، امریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.


پلیس پاکستان با کشاورزان معترض درگیر شد

همزمان با تظاهرات جمعه جمعی از کشاورزان پاکستان در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری پارلمان این کشور در پایتخت، نیروهای پلیس با کشاورزان معترض و خشمگین درگیر شدند. به گزارش ایرنا، کشاورزان معترض ضمن اعتراض به قیمت بالای کود و برق و سوخت مورد نیاز برای ماشین‌آلات و پمپ‌های آب کشاورزی خواستار اختصاص یافتن یارانه به این موارد مهم شدند. نیروهای پلیس برای متفرق کردن افراد معترض از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند و در جریان این درگیری که هم‌اکنون نیز ادامه دارد دست‌کم 15نفر از افراد معترض زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. افراد معترض در تظاهرات خود شعارهایی در انتقاد از دولت سر دادند و تهدید کردند اگر خواسته آنها محقق نشود، پایتخت را مسدود و فلج خواهند کرد. دقایقی پس از شروع تظاهرات، سیدخورشید شاه، رهبر جناج مخالف در پارلمان پاکستان در جمع افراد معترض حضور یافت و از خواسته آنان حمایت کرد. بالا بودن بهای برق، سوخت و کود کشاورزی در پاکستان باعث شده تا کشاورزان بخش عمده‌یی از درآمد خود را صرف تهیه این اقلام کنند. صنعت کشاورزی ازجمله مهم‌ترین صنایع پاکستان و از اصلی‌ترین صنایع درآمدزا برای این کشور محسوب می‌شود.


تلاش برای لغو قرارداد تسلیحاتی امریکا و عربستان

گروهی از اعضای سنای امریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب، بخش‌هایی از قرارداد تسلیحاتی چند ده میلیارد دلاری دولت «دونالد ترامپ» با عربستان سعودی را لغو می‌کند. به گزارش رویترز، این طرح توسط راند پال، کریس مورفی و ال فرانکن به سنا ارائه شد. این 3سناتور سال گذشته میلادی هم طرح مشابهی را برای جلوگیری از فروش تانک و دیگر تجهیزات نظامی به عربستان سعودی به ارزش یک میلیارد و 150میلیون دلار ارائه کرده بودند که در نهایت به تصویب نرسید. آنها اکنون قصد دارند نزدیک به 500 میلیون دلار از قرارداد تسلیحاتی اخیر با عربستان سعودی که ارزش آن در مجموع به چند ده میلیارد دلار می‌رسد را لغو کنند. این بخش‌ها به فروش بمب‌های هوشمند و دیگر جنگ‌افزارهای تهاجمی مربوط می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر