اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۶۹

چند نکته برای دریافت سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت، برای دریافت سود سالانه باید شماره شبای بانکی مربوط به حساب معتبر و غیرمسدود به‌نام خود را ثبت کنند. به گزارش «تعادل» به نقل از سازمان خصوصی‌سازی، برای دریافت سود سهام عدالت سالانه توسط مشمولان سهام عدالت، ثبت یک شماره شبای بانکی مربوط به حساب معتبر و غیرمسدود به‌نام فرد مشمول، در یکی از بانک‌های عامل کشور و اخذ اعلام تایید نهایی آن از طریق سامانه سهام عدالت، ضروری است. براساس این گزارش، مشمولان سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت شبای بانکی خود در سامانه مزبور نشده‌اند، لازم است از فرصت استفاده کرده و حتما یک شماره شبای بانکی معتبر به‌نام خود را از طرق مختلف از بانک دریافت و در سامانه ثبت کنند و از تایید نهایی آن، از طریق همین سامانه هم اطمینان حاصل کنند.

گفتنی است هر یک از مشمولان فقط باید یک شماره شبای خود را در سامانه وارد کند و هنگام کار با سامانه، شماره شبای شخص دیگری مثل والدین یا فامیل و دوستان را به جای شبای خود ثبت نکند؛ همچنین مشمولان باید پیش از ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه، از مسدود یا راکد نبودن حساب بانکی‌شان از طریق بانک اطمینان حاصل نمایند. به علاوه اینکه مشمولان باید شماره شبای حساب‌های بانکی مشترک را در سامانه ثبت نکنند و حتما شبای بانکی‌شان متعلق به حسابی باشد که فقط صاحب آن حساب خودشان هستند.


کاهش شاخص‌های آسیایی در پی افت قیمت نفت

افت قیمت نفت در روزهای گذشته موجب کاهش دلار استرالیا و نیوزیلند شد درحالی که پوند انگلیس نیز روند نزولی در پیش گرفت. کاهش چشمگیر قیمت نفت در روزهای گذشته موجب افت بسیار شدید قیمت سهام شرکت‌های انرژی شد درحالی که بورس‌های آسیایی به‌دلیل افت قیمت سهام این قبیل شرکت‌ها، با نزول دسته جمعی مواجه شدند. افت قیمت نفت در روزهای گذشته موجب کاهش دلار استرالیا و نیوزیلند شد درحالی که پوند انگلیس نیز روند نزولی را در پیش گرفت. براساس این گزارش، شاخص‌های اصلی در بورس‌های توکیو، سیدنی و سنگاپور با افت شدیدی همراه شدند و سقوط سهام شرکت‌های انرژی در این بازارها محسوس بود. تصمیم اوپک مبنی بر محدودیت در میزان تولیدات منجر به کاهش قیمت نفت شد و ارزش این کالا به کمترین میزان نسبت به سه هفته گذشته معامله شد. این درحالی است که قیمت کالاهای اساسی نیز روند نزولی را در پیش گرفت. پوند انگیس نیز در پی احتمال پیروزی ترزا می‌ در انتخابات آتی بریتانیا در ماه آینده با روند کاهشی مواجه شد. پس از حمله تروریستی منچستر که منجر به کشته شدن حداقل 22 نفر شد، رقابت‌های انتخاباتی بریتانیا متوقف شد و اکنون احزاب سیاسی قصد دارند بار دیگر رقابت‌های انتخاباتی خود را از سر بگیرند. انتخابات سراسری بریتانیا قرار است 8 ژوئن برگزار شود و نظرسنجی‌هایی که قبل از وقوع این حمله تروریستی انجام شده بود، نشان داد که حزب کارگر فاصله خود را با محافظه‌کاران کمتر کرده است ولی حزب محافظه‌کار هنوز شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر