حرکت زیگزاگی دلار به دنبال سقوط قیمت انواع سکه

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۶۲

گروه بانک وبیمه| احسان شمشیری|

قیمت انواع سکه و ارز در هفته گذشته با کاهش مواجه شده و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با 17700تومان و هر دلار امریکا نیز با 11تومان افت مواجه شد.

به گزارش «تعادل» نگاهی به قیمت انواع سکه در بازار هفته گذشته نشان می‌دهد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در ابتدای هفته یک‌میلیون و 218هزار و 450تومان بود با 17هزار و 700تومان کاهش در معاملات پایان هفته به یک‌میلیون و 200 هزار و 750 تومان کاهش یافت.

در عین حال، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 12هزار تومان افت قیمت نشان می‌دهد و در آخرین وضعیت معاملاتی یک میلیون و 179هزار تومان بود. به صورت کلی روند کاهش قیمت سکه طرح جدید و قدیم در روزهای هفته گذشته ادامه داشته است.

نیم سکه نیز 11هزار تومان کاهش یافت و از 661هزار تومان به 650هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با 3هزار تومان کاهش از 374هزار تومان به 371هزار تومان رسید. سکه گرمی نیز طی روزهای هفته گذشته 3 هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و به 255هزار تومان کاهش یافت. هر گرم طلای 18عیار نیز از کانال 115هزار تومان به کانال 114هزار تومان سقوط کرد و بنابراین در هفته گذشته قیمت تمام انواع سکه و طلای 18عیار با کاهش قابل ملاحظه روبه‌رو شدند. این وضعیت کم و بیش در بازار ارزهای معتبر نیز دیده می‌شود به نحوی که هر دلار امریکا نیز از 3758 تومان ابتدای هفته به 3747 تومان در پایان هفته گذشته رسید. هر یورو نیز طی روزهای هفته گذشته با کاهش 31 تومانی به 4238تومان رسید و هر پوند انگلیس نیز با 33 تومان افت قیمت به 4879 تومان رسید.


کاهش تقاضا باعث پایین آمدن نرخ سکه شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار داخلی و خارجی طلا و سکه پرداخت و تصریح کرد که به دلیل کاهش تقاضا و همچنین کاهش نرخ ارز، قیمت سکه در بازار داخلی روند نزولی پیدا کرده است.

محمد کشتی‌آرای عنوان کرد: در دو هفته قبل قیمت جهانی طلا روند کاهشی پیدا کرده بود اما در هفته‌یی که گذشت برخی تحولات سیاسی در عرصه بین‌الملل و همچنین تحول در برخی شاخص‌های اقتصادی باعث شد که مجددا قیمت جهانی طلا به سمت افزایش حرکت کند و در این مدت به‌طور متوسط طلا ۱۰دلار افزایش قیمت داشت به‌طوری که از ۱۲۵۳ دلار به ۱۲۶۳ دلار رسید. وی ادامه داد: نکته قابل توجه در اینجاست که افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر افزایشی روی طلا و سکه در بازار داخلی نداشت و بر خلاف جهت صعودی طلا در بازار جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی رو به کاهش رفت. رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به دلایل کاهشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی گفت: در مورد سکه کاهش تقاضا باعث شد که قیمت آن در هفته‌یی که گذشت نزولی شود و به‌طور متوسط سکه تمام حدود ۱۶هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. از طرفی هم کاهش قیمت ارز و تاثیر آن باعث شد که بر خلاف بازار جهانی قیمت‌ها در بازار داخلی کاهش پیدا کند.

کشتی‌آرای اضافه کرد: قیمت سکه به‌طور متوسط ۱۶هزار تومان، ‌نیم‌سکه ۱۰هزار تومان و ربع‌سکه ۴۰۰۰تومان کاهش یافته و قیمت سکه گرمی تغییری نداشته است. در مجموع کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا باعث این روند نزولی در بازار داخلی سکه شد.

وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا در ماه مبارک رمضان توضیح داد: اکنون‌ داد و ستدها در بازار کاهش پیدا کرده است و با شروع ماه مبارک رمضان با یک عدم تقاضا روبه‌رو خواهیم بود و بازار در هفته اول آرام خواهد بود اما با نزدیک شدن به نیمه ماه مبارک رمضان بازار مجددا رونق خواهد گرفت. بعد از آن در ایام شب‌های قدر داد و ستد کاهشی خواهد شد و بعد در اواخر ماه مبارک رمضان و با فرا رسیدن تابستان دوباره تقاضا افزایش خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر