کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۵۹

افزایش نرخ تورم

به ۹,۸ درصد

نرخ تورم در اردیبهشت ماه با 0.3درصد افزایش به 9.8درصد رسید.

به گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم در 12ماه منتهی به اردیبهشت ‌ماه 1396 نسبت به 12ماه منتهی به اردیبهشت ‌ماه 1395 (نرخ تورم) معادل 9.8درصد است. شاخص مذکور در اردیبهشت ‌ماه 1396 نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) معادل 11.8درصد افزایش داشته است.

بر این اساس در اردیبهشت ماه امسال تورم در گروه‌های خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 0.5درصد، ارتباطات 0.3درصد و تفریح و امور فرهنگی 0.2 درصد کاهش اما در گروه‌های دخانیات یک‌درصد، پوشاک و کفش 0.6درصد، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها یک‌درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه 0.5درصد، بهداشت و درمان 0.3 درصد، حمل و نقل 0.1درصد، تحصیل 0.1درصد، رستوران و هتل 1.1درصد و کالاها و خدمات متفرقه 0.7 درصد افزایش داشته است.

در تغییرات ساله نیز نرخ تورم در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 17.6درصد، دخانیات 0.9درصد، پوشاک و کفش 6.7درصد، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها 9.4درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده خانه 7درصد، بهداشت و درمان 16.3درصد، حمل و نقل 6.9 درصد، ارتباطات 6.5 درصد، تفریح و امور فرهنگی 7.7درصد، تحصیل 10.5درصد، رستوران و هتل 10.4درصد و کالاها و خدمات متفرقه 9.2درصد افزایش یافته است.


تدوین سند ملی سالمندان کشور نهایی می‌شود

معاون سازمان برنامه و بودجه از تدوین سند ملی سالمندان کشور خبر داد.

به گزارش مهر و به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سعید نمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت سالمند کشور، لازم است با تدوین سندی جامع نقش کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای کیفیت خدمت به این جمعیت مورد احترام تعیین شود.

وی افزود: در همین راستا تامین سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، رسیدگی به معیشت سالمندان، اشاعه فرهنگ تکریم جمعیت سالمند کشور در کلیه سطوح به خصوص از آموزش و پرورش و از مقطع دبستان، تامین شرایط مناسب جهت مشارکت اجتماعی پیشکسوتان و در نهایت تعریف سازوکارهایی در راستای استفاده از تجارب ارزنده سالمندان در کلیه امور کشور از محورهای اصلی تهیه این سند است.

همچنین مقرر شد، جهت تکمیل و رونمایی سند تا پایان تیرماه ۱۳۹۶ همه دستگاه‌های مرتبط، نظر خود را اعلام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر