انگیزه‌های قاچاق گندم به کشور از بین رفت

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۶

معاون وزیر صنعت گفت: افزایش 1.7میلیون تنی خرید گندم سال جاری در مقایسه با سال گذشته، مرهون تدبیر دولت در اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی و پیش ازآغاز فصل کاشت گندم است. عباس قبادی با اعلام اینکه از آغاز فصل برداشت گندم درکشور تاکنون6 میلیون و550 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: این مقدار خرید درمقایسه با خرید پایان سال قبل از رشدی حدود 48درصد برخوردار است.

قبادی با بیان اینکه تصمیم توام با تدبیر دولت در اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم در افزایش میزان خرید سال جاری کارساز بوده است، اضافه کرد: دولت با اعمال افزایش 30درصدی قیمت و اعلام زودهنگام نرخ خرید، کشاورزان را به کاشت بیشتر گندم تشویق کرد که خوشبختانه نتیجه این تدبیر، افزایش 1.7 میلیون تنی خرید است.

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت با اشاره به قیمت مصوب 10500ریالی برای خرید گندم معمولی و10800ریالی برای گندم دوروم افزود: در حال حاضر قیمت خرید گندم داخلی با نرخ گندم‌های وارداتی تقریبا برابری می‌کند و این مهم، انگیزه سودجویان برای قاچاق گندم به خارج کشور را از بین برده است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه با اعلام اینکه در استان‌های گرمسیر که فصل برداشت آنها زود آغاز می‌شود، برداشت وخرید گندم پایان یافته، اظهار کرد: کماکان خرید تضمینی در سایر نقاط کشور ادامه دارد و این شرکت تا پایان فصل برداشت عملیات تحویل وخرید گندم را انجام خواهد داد. معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت در پایان مشکل عمده حوزه گندم، آرد ونان کشور را وجود اختلاف فاحش بین قیمت خرید وفروش گندم دولتی اعلام و تاکید کرد: برای از بین رفتن زمینه‌های فساد در این حوزه مهم باید درخصوص رفع تفاوت قیمت خرید و فروش و یکسان‌سازی آن چاره‌اندیشی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر