سفر ترامپ به عربستان

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۸۵


واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود به مساله سفر رییس‌جمهوری امریکا به عربستان‌سعودی اشاره کرده است. بر این اساس، دونالد ترامپ در نخستین سفر رسمی‌اش به عنوان رییس‌جمهور امریکا به عربستان سعودی سفر کرده است. دونالد ترامپ همراه ملانیا ترامپ بانوی نخست امریکا، با استقبال ملک سلمان پادشاده عربستان سعودی مواجه شد. دونالد ترامپ با اعضای خانواده سلطنتی عربستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. با وجود این، قرار است رییس‌جمهور امریکا در یک نشست منطقه‌یی در ریاض سخنرانی کند. در این میان مقام‌های سعودی سفر دونالد ترامپ ‌را تاریخی توصیف کرده‌ و این سفر را در راستای مبارزه با گروه داعش موثر ارزیابی کرده‌اند. پس از عربستان‌سعودی، رییس‌جمهور امریکا به کشورهای اسراییل، ایتالیا، واتیکان و بروکسل سفر خواهد کرد. ترامپ روز دوشنبه همچنین قرار است در سفری دو روزه به فلسطین اشغالی سفر و با مقامات این رژیم نیز دیدار کند. وی بعد از آن به بیت‌لحم در کرانه غربی خواهد رفت و با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند. رییس‌جمهور امریکا قرار است در ریاض در نشستی که از آن به عنوان ناتوی عربی نام برده شده با حضور سران چند کشور عربی شرکت کند.


ال‌پاییس:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی در خصوص اعتراض دوباره مخالفان دولت ونزوئلا و اعتراض‌های خیابانی آنها به چشم می‌خورد. بر این اساس، پیش از این نیز مخالفان نیکولاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا به خیابان‌ها ریخته و اعتراض خود را اعلام کرده بودند. دولت سوسیالیست ونزوئلا پیش از این، در پی تشدید بحران برق در این کشور علاوه بر کاهش روزهای کاری، مجبور به قطع برق چهار ساعت در روز شده بود. در پی تشدید این بحران مردم شهرهای مختلف ونزوئلا به خیابان‌ها آمده و با تخریب مغازه‌ها درصدد به دست آوردن غذا و نان شدند. با این حال مادورو همچنان درصدد انکار شرایط موجود است. معترضان به سیاست‌های نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا در ادامه تظاهرات خیابانی خود با تحصن سراسری و بستن راه‌ها به اعتراض‌ها ادامه دادند.


آ‌ب‌ث:

این روزنامه اسپانیایی زبان یکی از خبرهای صفحه اول خود را به حادثه برخورد هواپیما با کامیون در لس‌آنجلس اختصاص داده است. بر این اساس، در برخورد هواپیما با یک کامیون در لس‌آنجلس، هشت نفر مجروح شدند. رسانه‌های داخلی امریکا برخورد یک فروند هواپیمای جت مسافربری با یک دستگاه کامیون در باند فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس را تایید کرده‌اند. بنابر اعلام مقامات داخلی امریکا عصر روز شنبه یک هواپیمای جت مسافربری با کامیونی در باند فرودگاه لس‌آنجلس برخورد کرده که در این حادثه هشت نفر مجروح شدند. مقامات محلی لس‌آنجلس اعلام کردند: هواپیما پس از فرود در باند فرودگاه با این کامیون برخورد کرده است. در پی این حادثه کامیون واژگون شد و تمام سرنشینان آن از جمله دو زن مجروح شدند. گزارشی از مجروح شدن هیچ یک از ۱۴۶مسافر و خدمه پرواز این هواپیما منتشر نشده است. همچنین به بال راست هواپیما آسیب وارد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر