اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۶۹

با روسیه و چین برای خرید هواپیما مذاکره‌ای نداشتیم

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: مجموعه صنعت هوایی کشور تاکنون هیچ مذاکره‌یی برای خرید هواپیما با شرکت‌های سازنده هوایپما در کشورهای چین و روسیه نداشته است.

اصغر فخریه‌کاشان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ما در یک مقطعی با ژاپنی‌ها وارد مذاکره شدیم اما به دو دلیل این مذاکرات متوقف شد و ادامه نیافت. در جریان مذاکره با شرکت ژاپنی سازنده جت‌های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجینال جت»(MRJ) متوجه شدیم که نمی‌تواند زمان مشخصی برای تحویل این هواپیماها اعلام کند ضمن اینکه این هواپیما هنوز پروازهای عملیاتی و تجاری خود را آغاز نکرده است. فخریه‌کاشان با بیان اینکه خود ژاپنی‌ها هم از این مذاکرات استقبال نکردند، اظهار کرد: شرکت سازنده این هواپیما نمی‌دانست که این هواپیما کی عملیاتی می‌شود و قیمت آن چقدر خواهد بود از این رو ‌چون زمان تعهد ژاپنی‌ها معلوم نبود، مذاکرات اولیه ما با این شرکت ژاپنی متوقف شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تاکنون وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های فعال در حوزه صنعت حمل ونقل هوایی کشور با شرکت‌های هواپیماسازی روسی و چینی مذاکره‌یی نداشتند.

به گزارش ایرنا، جت‌های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجینال جت»(MRJ) نخستین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن پس از نیم قرن تلاش است که بیستم آبان ماه سال 1394 پرواز آزمایشی خود را از فرودگاهی در استان «آیچی» این کشور با موفقیت انجام داد. شرکت هواپیمایی میتسوبیشی از سال 2008 تاکنون مشغول کار روی هواپیماهای مسافربری است و این هواپیمای دو موتوره با 35متر طول گنجایش حدود 90مسافر را دارد. این شرکت ژاپنی برای انجام این پروژه 1.8میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و قیمت هر یک فروند از این هواپیماها حدود 40میلیون دلار برآورد شده است.


صدور سند برای 3.1 میلیون واحد مسکن روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای 3میلیون و 100هزار واحد مسکن روستایی در نقاط مختلف کشور سند مالکیت صادر شده است. به گزارش ایرنا، محمدرضا شاملو در جمع مدیران و مسوولان بنیاد مسکن آذربایجان شرقی افزود: صدور سند مسکن روستایی در 38هزار روستای بالای 20خانوار کشور بر عهده این بنیاد است. وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 20خانوار کشور دارای طرح هادی مصوب است، اظهار کرد: تاکنون در 15هزار و 600 روستای کشور عملیات بهسازی و طرح هادی در یک یا دو مرحله انجام شده است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با یادآوری اینکه اعتبارهای روستاها از 3 طریق ملی، منابع استانی و دهیاری‌ها و خودیاری‌های مردمی تامین می‌شود، ادامه داد: سال گذشته اعتبارهای بهسازی بافت‌های با ارزش دارای تخصیص صفر بود که امید است امسال اعتبار بیشتری به طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن تخصیص یابد. وی با بیان اینکه ردیف ملی بنیاد مسکن کشور کاهش یافته است، گفت: ردیف ملی بنیاد مسکن در سال 94 حدود 4هزار و 150میلیارد ریال، در سال 95 حدود 2هزار و 500 میلیارد ریال و امسال 2هزار میلیارد ریال است که امید است، ردیف ملی امسال از تخصیص بالایی برخوردار شود.


100 درصد تحریم‌های کشتیرانی رفع شد

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقای ۴پله‌یی رتبه این شرکت بین شرکت‌های کانتینری دنیا خبر داد و با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد تحریم‌ها علیه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی برطرف شده است، گفت: تنها مقداری محدودیت‌ بانکی برای مشتریان کشتیرانی داریم. محمد سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به هدف‌گذاری‌های صورت ‌گرفته برای احیای جایگاه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی اظهار کرد: رنکینگ کشتیرانی از 23 دنیا به 19 ارتقا یافته است.

وی با یادآوری برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارتقای جایگاه کشتیرانی به 15شرکت برتر کانتینری دنیا طی دو سال تصریح کرد: مطابق برنامه 5ساله ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی ایران جزو 10شرکت برتر دنیا خواهد شد. وی با اشاره به احیای قرارداد خرید کشتی از هیوندای کره‌جنوبی افزود: با ورود کشتی‌های مذکور، رتبه کشتیرانی بین غول‌های کشتیرانی دنیا به‌مرور زمان ارتقا می‌یابد و ما به اهداف تعیین‌شده می‌رسیم.

مدیرعامل کشتیرانی همچنین از رفع 100درصدی تحریم‌های کشتیرانی خبر داد و گفت: تنها مقداری محدودیت برای مشتریان در بحث بانکی داریم که پیش‌بینی می‌شود ظرف 5 تا 6 ماه آینده نقل و انتقالات مالی بهبود یابد.


اختصاص ۵۰ درصد از تسهیلات نوسازی به انبوه‌سازان

محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: دولت به انجمن انبوه‌سازان تسهیلات نوسازی پرداخت کرده و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این‌ راستا ۵۰ درصد از این وام را تضمین خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهر‌سازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص تسهیلات نوسازی به انجمن انبوه‌سازان اعلام کرد: براساس نشست برگزار شده با حضور نمایندگانی از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، انبوه‌سازان کشور، بانک مسکن، شرکت عمران و بهسازی شهری و انبوه‌سازان استان‌های تهران، قم، زنجان، سمنان و... شیوه‌های اجرایی و برنامه‌های حمایتی برای اجرای برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد. مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در این جلسه موانع اجرایی مدل‌های پیشنهادی دولت با عنوان مدل «توسعه‌‌گر» و مدل «زمین صفر» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر