از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۳۸

در شبیخون طالبان 20 نفر در زابل کشته شدند

مقام‌های افغانستان اعلام کردند دست‌کم ۲۰مامور پلیس در پی شبیخون طالبان در ولایت زابل کشته شدند. به گزارش رویترز، والی زابل گفته حمله طالبان در مناطق چینو و غلام ربات صورت گرفته است. ۱۰مامور پلیس نیز در این حمله زخمی شده‌اند و به همین دلیل احتمال دارد که تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد. والی زابل گفته تعدادی از نیروهای طالبان نیز در این درگیری کشته و زخمی شده‌اند. حمله بامداد یک‌شنبه طالبان یک ماه پس از کشته شدن ۱۳۵نیروی امنیتی افغانستان به دست این گروه در ولایت بلخ صورت گرفته است.


نشست سازمان همکاری حوزه دریای سیاه در ترکیه

نشست وزاری خارجه سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه با حضور نمایندگان 12کشور همچنین کشورهای ناظر در استانبول آغاز شد. به گزارش آناتولی در نشست مذکور وزاری خارجه ترکیه، آذربایجان، روسیه، آلبانی، اوکراین، یونان، بلغارستان، رومانی، ارمنستان، صربستان، مولداوی و گرجستان حضور دارند و توسعه زیرساخت راه‌های زمینی برون‌مرزی، دریایی و انرژی و گسترش روابط کشورهای عضو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. موضوعات مربوط به بخش‌های انرژی تجدیدپذیر، فناوری سبز، توسعه کسب‌وکارهای بزرگ و متوسط، افزایش ظرفیت ادارات محلی و صادرات کشورهای منطقه نیز ارزیابی خواهند شد.


حضور غنی در کنفرانس کشورهای عربی و امریکا

اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان برای شرکت در نشست سران کشورهای اسلامی-عربی و امریکا عازم عربستان سعودی شده است. به گزارش بی‌بی‌سی در خبرنامه منتشر شده دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان آمده که غنی در کنار این نشست با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و شماری دیگر از رهبران کشورهای اسلامی و عربی دیدار کرده است. محور این نشست نحوه مقابله با گروه‌های تندرو عنوان شده است. در خبرنامه دفتر ریاست‌جمهوری آمده که غنی را در این سفر وزیر دارایی، مشاور ارشد رییس‌جمهوری در امور زیربناها و نماینده خاص رییس‌جمهور در امور سیاسی همراهی می‌کنند.


شیخ عیسی قاسم به حبس و مصادره اموال محکوم شد

دولت آل خلیفه بحرین پس از بارها به تعویق انداختن اعلام حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بالاخره روز یک‌شنبه حکم او را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، دادگاه کیفری بحرین آیت‌الله عیسی قاسم، روحانی شیعی مخالف دولت را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد. همچنین دادگاه جریمه ۱۰۰هزار دیناری را در نظر گرفت و علاوه بر آن طبق رای صادره مبلغ موجود در حساب بانکی آیت‌الله عیسی قاسم که بالغ بر 3میلیون و۳۶۰هزار و ۳۰۱دینار بحرینی است به همراه املاک و دارایی‌های ثبت شده، مصادره می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر