اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۲۱

ایران‌کارت بانک آینده یاور مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری

جامعه فرهنگی یاوری، سازمان خیریه‌یی است که با هدف رفع کمبودهای آموزشی مناطق محروم و دورافتاده با تمرکز در جنوب خراسان تشکیل شده است. این جامعه به فعالیت‌های مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری، توسعه خلاقیت دانش‌آموزان و نظایر آن در مناطق محروم و دور افتاده می‌پردازد. به گزارش روابط‌عمومی بانک آینده، سامانه ایران‌کارت بانک آینده، راهکاری نوین برای حمایت از جامعه فرهنگی یاوری، ارائه کرده است. برای این منظور ایران‌کارت یاوری که یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب است؛ در اختیار هواداران جامعه فرهنگی یاوری قرار می‌گیرد و پس از آن معادل درصدی از کلیه خریدهای هواداران در سراسر کشور به حمایت از اقدامات جامعه مذکور تخصیص می‌یابد. به این ترتیب هر خرید با ایران‌کارت یاوری در نقاط مختلف کشور کمکی به مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری و توسعه فرهنگی مناطق محروم خواهد بود. در عصر روز پنج‌شنبه ٢١‌ام اردیبهشت ماه 1396، همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج)، ویژه برنامه سالانه جامعه با حضور یاوران فرهیخته آن برگزار شد. ایران‌کارت بانک آینده که در این مراسم به اعضای جامعه معرفی شد؛ نویدبخش گشایش فضایی نوین برای ارائه بهتر و گسترده‌تر نهادهای خیریه معتبر در میهن عزیزمان خواهد بود.


پیام افخمی به مناسبت برگزاری انتخابات

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، افخمی در این پیام آورده است: « همکاران ارجمند؛ هم اینک که در سایه عنایات الهی و مشارکت خیره‌کننده، یکپارچگی و وحدت ملت بزرگ ایران، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در ٢٩ اردیبهشت ٩٦ به خلق یک حماسه دیگر انجامید باید خدای بزرگ را شکرگزار باشیم. خردگرایی، تلاش بی‌وقفه همراه با انسجام را وجهه همت قرار دهیم و برای تداوم انجام وظیفه در راستای تحقق اهداف بلند کشور بکوشیم و شعار بنیادین بانک یعنی «پیشرفت و توسعه» را عینیت بخشیم. طی چند سال اخیر با همکاری صمیمانه کارهای بزرگی از جمله تامین مالی طرح‌های عظیم فولادی، نیروگاه‌ها، شرکت‌های دارویی، سیمان و کاشی، قطار سریع‌السیر و نوسازی ناوگان هوایی و بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط را در کنار و به کمک یکدیگر به انجام رساندیم که می‌تواند آغازی برای اهتمام به تامین مالی طرح‌های بزرگ دیگری باشد که به نوبه خود به تقویت بنیه صنعتی و اقتصادی کشور با رویکرد توسعه صادرات خواهد انجامید. فراموش نکنیم، اقدامات بانک موجب شده که هزاران نفر از جوانان این مرز و بوم به کار مولد بپردازند و بدین‌سان به مهار غول بیکاری و نیز تورم منجر شود. از یاد نبریم عهدمان را برای خدمت به این ملت بزرگ. از یاد نبریم راه دراز و دشواری که برای رسیدن به مقصد در پیش داریم. از یاد نبریم که با توجه و استعانت از حضرت دوست، موفقیت از آن ما خواهد بود. خداوند یار و نگهدارتان. »


‌ پاسارگاد، بار دیگر بانک برتر ایران شد

براساس ارزیابی موسسه معتبر یورومانی، بانک ‌پاسارگاد موفق شد برای سومین سال متوالی عنوان بانک برتر ایران را از آن خود کند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک با اعلام این خبر گفت: نشریه یورومانی که یکی از معتبرترین نشریات بین‌المللی در زمینه ارزیابی بازارهای مالی و بانک‌ها در جهان محسوب می‌شود، هر سال برترین بانک هر کشور را با ارزیابی دقیق عملکرد تمام بانک‌های آن کشور مشخص کرده و جایزه‌یی به آن بانک اعطا می‌کند.


جزئیات پیمان‌های پولی جدید بانک مرکزی

معاون ارزی بانک‌ مرکزی از انعقاد پیمان پولی با بانک‌ مرکزی پاکستان و انجام مذاکراتی با بانک مرکزی ترکیه خبر داد و گفت: در حال انجام مذاکراتی در امریکای لاتین و کشورهای آسیایی هستیم و پیشنهاداتی به کشورهای آفریقایی در این باره مطرح کرده‌ایم. غلامعلی کامیاب در گفت‌وگو با ایبنا درباره جزییات پیمان‌های پولی ایران با بانک‌های خارجی گفت: پیمان‌های پولی به یک تکلیف قانونی تبدیل شده است؛ بنابراین اگر چه قبل از آن هم در دستور کار ما بود اما با توجه به اینکه تکلیف قانونی هم شده در دستور کار جدی ما قرار گرفته است و به‌شدت پیگیری می‌کنیم. معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به قرارداد پیمان پولی با هالک بانک ترکیه در سال گذشته که البته اجرایی نشد، افزود: حتی تا آنجا پیش رفتیم که بخشنامه آن را به بانک‌ها ارائه کردیم ولی عملیاتی نشد. امسال هم قراردادی با بانک مرکزی پاکستان منعقد کرده‌ایم. عضو هیات عامل بانک مرکزی با بیان اینکه قرارداد با بانک مرکزی پاکستان جدی‌ترین قرارداد ما در این زمینه است و امیدواریم که به زودی عملیاتی شود، تصریح کرد: البته طرف پاکستانی هم باید به سیستم بانکی خود اعلام و بانک مرکزی ایران هم باید بخشنامه آن را به بانک‌های خود صادر کند و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.


رشد ضمانتنامه‌های «صحا» در دولت یازدهم

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) بیش از 778 میلیارد ریال ضمانتنامه پیمان برای شرکت‌های صنایع الکترونیک در دولت یازدهم صادر کرده است. به گزارش «تعادل» به نقل از وزارت صمت، عملکرد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در سال‌های 1394 و 1395 در صدور ضمانتنامه 3 برابر کل فعالیت صندوق در همه سال‌های پیش از آن بوده است.

آمار ضمانتنامه در سال 1395 رشد 100درصدی نسبت به سال 1394 نشان می‌دهد. به‌طوری که در سال گذشته با صدور نزدیک به 500 میلیارد ریال ضمانتنامه (صرفا ضمانتنامه پیمان) امکان عقد حدود 3هزار میلیارد ریال قرارداد برای فعالان صنعت الکترونیک حاصل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر