کرملین یا کاخ سفید؟

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۳۲۲


تایم:

این هفته‌نامه بدون تیتری در صفحه اول خود به مساله کاخ سفید، ترامپ و ارتباط امریکا با روسیه پرداخته است. این هفته‌نامه با یک طرح در صفحه اول خود، نشان می‌دهد که کاخ سفید درحال تبدیل شدن به کاخ کرملین است. در همین حال رویترز روز پنج‌شنبه مدعی شد که اعضای ستاد انتخابات «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری امریکا در 7ماه آخر رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته دست‌کم 18مورد تماس افشا نشده با دولت روسیه داشتند. 6 مورد آنها تماس‌های تلفنی مشاوران ترامپ ازجمله «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی مستعفی وی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در امریکا بوده است. رویترز مدعی است که مکالمات میان فلین و کیسلیاک پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته افزایش یافته و دو طرف درباره ایجاد یک کانال ارتباط مستقیم بین دفاتر ریاست‌جمهوری امریکا و روسیه به دور از بروکراسی نهادهای امنیتی گفت‌وگو کرده بودند.


واشنگتن‌‌پست:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به ترامپ و تکذیب درخواست او برای پایان دادن به تحقیقات از سوی کومی اختصاص دارد. بر این اساس رییس‌جمهور امریکا گزارش‌های منتشر شده درباره درخواست از جیمز کومی، رییس برکنار شده اف‌بی‌آی برای پایان دادن به تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر را رد کرده است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا روز پنج‌شنبه در سخنانی در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌های خبری درباره درخواست از جیمز کومی، رییس برکنار شده اف‌بی‌آی برای پایان دادن به تحقیقات پرونده روسیه را رد کرد. برخی رسانه‌های خبری ازجمله رویترز پیش از این گزارش دادند که ترامپ در نامه‌یی از کومی خواسته است تا تحقیقات مربوط به مایکل فلین و دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را پایان دهد ولی مخالفت رییس سابق اف‌بی‌آی منجر به برکناری‌اش از سوی ترامپ شده است.


تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به برنامه تازه ترزا می، ‌نخست‌وزیر بریتانیا اختصاص داده است. بر این اساس ترزا می، برنامه‌یی برای ارائه در انتخابات پیش از موعد بریتانیا در ماه ژوئن ۲۰۱۷ تنظیم کرده که براساس آن مهاجرت کاری شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند به بریتانیا برای کارفرمایان بریتانیایی بار مالی زیادی خواهد داشت. طبق برنامه ترزا می در آینده شرکت‌هایی که بخواهند شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند به کار بگمارند باید هزینه‌یی بیش از پیش را متحمل شوند. شهروندان مزبور باید افزون بر این، مبلغ بیشتری برای بیمه درمانی ‌خود بپردازند. شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از نخست‌وزیر بریتانیا نوشت: «وقتی شمار مهاجران بسیار زیاد باشد و روند مهاجرت به سرعت انجام پذیرد، جامعه به دشواری می‌تواند شکل گیرد و انسجام یابد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر