امضای تفاهمنامه همکاری ریلی ایران و آلمان

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۹۷

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد، وابسته به بنیاد مستضعفان از امضای یاداشت تفاهم همکاری‌های فنی و مالی بین این شرکت و شرکت راه‌آهن آلمان در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل ریلی خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا شیخ طاهری در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این یک قرارداد بین شرکت دولتی راه‌آهن آلمان و شرکت شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد برای ارتقای کیفیت خدمات ناوگان ریلی این شرکت منعقد شده بود و چون آلمانی‌ها از این قرارداد رضایت داشتند، پیشنهاد کردند که این یادداشت تفاهم همکاری‌های فنی و مالی در حوزه ریلی را با بن ‌ریل امضا کنند و امروز شاهد انعقاد این یادداشت تفاهم بودیم.

وی افزود: طبق این قرارداد شرکت راه‌آهن دولتی آلمان در زمینه مسائل فنی، مالی و زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌های ریلی به ما مشاوره می‌دهد و بن ریل به عنوان یک شرکت‌های ریلی از همکاری‌های راه‌آهن آلمان استفاده خواهد کرد.

شیخ طاهری با اشاره به اهمیت همکاری‌های این شرکت با شرکت‌های ریلی معتبر جهان اظهار کرد: نوسازی ناوگان ریلی بن ریل همواره در دستور کار ما قرار دارد و اکنون عمر متوسط واگن‌های مسافری این شرکت به حدود 11 سال رسیده است. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد درباره تعداد ناوگان ریلی این شرکت گفت: اکنون 128 دستگاه واگن در اختیار ناوگان بن ‌ریل است و در راستای توسعه این شرکت در نظر دارد 100 دستگاه واگن مسافری دیگر به ناوگان ریلی خود با استانداردهای بین‌المللی اضافه کند، ضمن اینکه اولویت نخست ما تامین واگن مورد نیاز از شرکت‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه هرگونه توسعه ناوگان ریلی شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد از محل منابع داخلی خود بوده، افزود: این شرکت برای نوسازی ناوگان ریلی تاکنون از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده نکرده است. شیخ طاهری یادآور شد: اکنون با واگن‌سازی پلور سبز قرارداد ساخت 50 دستگاه واگن مسافری منعقد شده که 28 دستگاه آن تحویل شده و 22 دستگاه آن در آینده تحویل شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد می‌شود.

وی تاکید کرد: بن ریل تاکنون به تمام تعهدات مالی خود در تامین واگن‌های مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی پایبند بوده و از آنها نیز خواسته‌ایم در صورت رعایت استانداردهای بن ریل و تامین به موقع واگن‌های سفارشی، قراردادهای بعدی را با این شرکت‌ها منعقد خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر