رفاه

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۹۴

۸۰ درصد تجهیزات پزشکی تولید داخل است

مهر وزیر بهداشت، پیشرفت در زمینه تولید تجهیزات پزشکی را غرورآفرین عنوان کرد و گفت: اقدامات و فعالیت‌های خوبی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در کشور انجام شده است. دکتر سیدحسن هاشمی در در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: بیش از ٨٠ درصد تجهیزات مورد نیاز ٥٨٥ بیمارستان در کشور توسط تولیدات شرکت‌های داخلی تامین می‌شود. وی با بیان این مطلب که امیدوارم بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها به وسیله شرکت‌های داخلی تولید شود، گفت: در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت ۲۴ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است که تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی در اختیار بیمارستان‌های کشور قرار گرفته است و این مساله سبب کمک به توسعه تولید کالاهای داخلی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از کارنامه‌های موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی متعلق به وزارت بهداشت است و با اجرای طرح تحول در این زمینه گام‌های زیادی برداشته شده است افزود: وزارت بهداشت تاکنون ٢٥٠٠ میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان خرید داشته است و شرکت‌های دانش بنیان امروز به مرحله‌یی رسیده‌اند که باید بیش از پیش کیفیت را ارتقا دهند و زمینه حضور آنها در بازارهای منطقه فراهم شود. هاشمی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت مردم تصریح کرد: تجهیزات پزشکی تولید داخل باید از کیفیت بالایی برخوردار و مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد چرا که این نوع تجهیزات در انجام مناسب اقدامات درمانی پزشکی بسیار اثرگذار است.


کاهش۵۰ تا ۶۰درصدی افت تحصیلی در مناطق محروم

ایلنا معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: طبق گزارش‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته، افت تحصیلی در مناطق محروم به میزان مطلوبی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. محمدرضا واعظ مهدوی؛ معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره تخصیص اعتبارات وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه عمومی از سال ۹۲ تا سال ۹۶؛ ۵۴درصد و در بخش آموزش نیز بیش از ۱۰۸درصد افزایش اعتبار داشته است.

وی افزود: رشد اعتبارات در حوزه آموزش شامل آموزش عمومی، آموزش فنی و حرفه‌یی و همچنین آموزش عالی و تحقیقات، بیش از ۲ برابر میانگین رشد بودجه عمومی بوده است. واعظ‌مهدوی ادامه داد: اقدام مهم دیگری نیز که در این حوزه صورت گرفت، طرح رتبه‌بندی معلمان بوده است که در سال اول؛ بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماه اول ۱۳۹۴ و بدنبال آن ۳۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵، اعتبار اضافه برای اجرای آن اختصاص پیدا کرد و به ساختار آموزش و پرورش تزریق شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ما کار ویژه‌یی در آموزش پیش‌دبستان در برنامه‌های آموزش و پرورش داشتیم، خاطرنشان کرد: مطالعات و بررسی‌های آموزش ابتدایی نشان می‌دهد که در پایه اول ابتدایی به خصوص در مناطق مرزی و ۲ زبانه با مشکلات آموزشی مواجه بودیم که موجب بروز افت تحصیلی شده بود، لذا به همین دلیل برنامه‌یی برای آموزش پیش دبستان تدوین و فعال شد که از ابتدای سال ۹۵ توجه ویژه به آموزش پیش دبستانی در این مناطق در اولویت کاری وزارتخانه قرار گرفت.


فعالیت ۴۶ میلیون ایرانی در فضای سایبری

مهر سرهنگ حسین رمضانی، معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: بیش از ۴۶ میلیون کاربر ایرانی در فضای مجازی سایبری فعالیت می‌کنند. وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از مخاطبان به نحو مطلوب و قانونمند از شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی استفاده می‌کنند، عده‌یی با سواستفاده از فرصت‌های فضای سایبری، در پی دستیابی به اهداف مجرمانه خود هستند.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا اظهار داشت: در حال حاضر پلیس فتا همکاری و تعامل مطلوبی با سایر مجموعه‌های پلیسی ناجا دارد و در صورت لزوم در ماموریت‌های محوله، از آنها پشتیبانی فنی و تخصصی می‌کند. سرهنگ رمضانی تاکید کرد: پلیس فتا در رصد فعالیت‌های فضای مجازی، در مواجهه با هر عمل مجرمانه یا دریافت گزارش و شکایت در این حوزه، بلافاصله واکنش نشان می‌دهد؛ در صورت اینکه اعمال مجرمانه سایبری محض باشد، پلیس فتا مستقیما وارد عمل می‌شود.


هر تهرانی ماهانه 243 تومان صدقه می‌دهد

ایسنا مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان آنکه مردم استان تهران در سال ۹۵، بیش از 39 میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند گفت: هر تهرانی در سال گذشته بطور متوسط 2951 تومان صدقه پرداخت کرده است. بر اساس تحلیل انجام شده هر یک از نیکوکاران استان تهران روزانه هشت تومان و ماهیانه 243 تومان صدقه پرداخت کرده‌اند. محسن ولیئی ضمن بیان آنکه درحال حاضر بیش از 730 هزار صندوق صدقات در استان تهران تعبیه شده است افزود: از این تعداد بیش از 680 هزار صندوق صدقه کوچک در منازل، 11 هزار صندوق متوسط در ادارت و مراکز علمی و سایر صندوق‌های بزرگ بوده که در میادین و معابر نصب شده‌اند. وی در ادامه تاکید کرد: 100درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده در این طرح به‌منظور رفع نیازهای خانواده‌های تحت پوشش در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان شهر و محل جمع‌آوری هزینه می‌شود. مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه طرح صدقات باهدف ترویج سنت‌های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در کمک به نیازمندان اجرا می‌شود، افزود: طرح صدقات یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی به شمار می‌رود که در طول سال اجرا می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر