آغاز ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان اتباع از تیر ماه

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۹۳

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع طبق روال سال گذشته است گفت: آیین‌نامه مربوط تنظیم شده و در تیرماه ابلاغ می‌شود. به گزارش ایسنا، سیدعلی حسینی درباره زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع طبق روال سال گذشته است. آیین‌نامه مربوط تنظیم شده و در تیرماه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام از اتباع معمولا سه ماه قبل از شروع مدارس و پس از امتحانات و در تیرماه آغاز می‌شود. البته آزمایشات و مراحلی برای پایه اولی‌ها انجام می‌شود که کمی زمان‌بر است اما برای مابقی که در یک مقطع مشغول تحصیل هستند و جابه‌جایی میان پایه ندارند ثبت‌نام همانند دیگر دانش‌آموزان در همان مدرسه انجام می‌شود.

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا آن دسته از دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی که سال گذشته گواهی از وزارت کشور دریافت کردند باید مجددا آن را تمدید کنند؟ گفت: اینها بستگی به تصمیم وزارت کشور دارد و همه این موارد در آیین‌نامه وزارت کشور قید خواهد شد. اما احتمالا آن دسته که سال گذشته گواهی موقت داشتند باید مجددا از طریق دفاتر کفالت آن را تمدید کنند اما اتباعی که چندسال است در مدارس ما تحصیل می‌کنند نیازی به این کار ندارند. حسینی درباره شهریه تحصیل اتباع خارجی نیز گفت: فعلا همانند سال گذشته بنابر این است که طبق فرمایشات و موکدات رهبری، ثبت‌نام از اتباع رایگان باشد. آنطور که پیش از این و در دوره‌های قبل گفته شده بود، اتباع خارجی می‌توانند به صورت رسمی برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ایران اقدام کنند. محمد عجمی رییس اداره کل اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی نیز کمی قبل عنوان کرده بود که دانش‌آموزان به دو دسته دارای مدرک کارت آمایش 11، پروانه اقامت و روادید شش ماهه و همچنین بدون مدرک تقسیم می‌شوند که روند ثبت‌نام هر دو دسته در استان تبیین شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که خود یا والدیشان بدون مدرک هستند می‌توانند به دفاتر کفالت محل زندگی خود مراجعه کنند، ابراز کرد: دانش‌آموزانی که تاکنون در مدارس دولتی تحصیل نکرده‌اند باید برای معرفی نامه ثبت‌نام و بهداشت به دفتر کفالت مراجعه کرده و دانش‌آموزانی که قبلاً در مدارس دولتی ثبت‌نام داشته‌اند نیازی به طی کردن این مراحل ندارند.

رییس اداره کل اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته حدود 60 هزار دانش‌آموز اتباع در استان برای تحصیل در مدارس دولتی ثبت‌نام کردند، افزود: سه هزار و 500 دانش‌آموز بدون مدرک و یک‌هزار و 500 دانش‌آموز که یکی از والدینشان دارای مدرک بودند در استان ثبت‌نام شدند.

عجمی مهلت مراجعه به دفاتر کفالت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدرک اقامتی را چهارم تا هشتم مردادماه اعلام کرد و گفت: مهلت مراجعه به دفاتر کفالت برای اقدام به ثبت‌نام در مدارس دولتی، هشتم مردادماه به پایان می‌رسد. وی ادامه داد: پس از حضور به دفاتر کفالت و نوبت دهی، معرفی نامه‌یی از 10 تا 21 مردادماه برای ثبت‌نام در مدارس ارائه می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر