اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۸۹

آمده‌ام تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم

اصفهان مریم حاجتی بانوی 95ساله نطنزی گفت: با 95سال سن، آمده‌ام تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم. مریم حاجتی بانوی 95ساله اهل روستای متین آباد از توابع بخش امام‌زاده شهرستان نطنز اظهار کرد: بعد از گذشت 95سال از عمری که کرده‌ام برای تعیین سرنوشت کشورم پای صندوق رأی آمده‌ام. وی افزود: من به 8 فرزند و 25نوه‌یی که دارم، توصیه کرده‌ام که در همه انتخابات‌ها حضور پرشوری داشته باشند تا در آینده خود سهیم باشند. حاجتی گفت: آمده‌ام تا به همه جوان‌ها نشان دهم مساله انتخابات و حضور همه در آن آنقدر مهم است که حتی با کهولت سن هم باید برای حضور در آن لحظه شماری کرد.

مردم آزادانه راى خود را به صندوق‌ها انداختند

کرمان استاندار کرمان گفت: تا هر زمان که مردم به شعب اخذ رای مراجعه کنند، ما از آمادگى کامل برخوردار هستیم. «علیرضا رزم‌حسینی» دیروز در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای در حسینیه ثارالله شهر کرمان گفت: حضور مردم به ویژه جوانان در پای صندوق‌های رای تاکنون فوق‌العاده بوده است. رزم‌حسینى با بیان اینکه نتیجه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى و پنجمین دوره شوراهاى اسلامى شهر و روستاها موجب گذر از مسیر پیشرفت و تعالى خواهد بود، افزود: با همکارى ارتش، سپاه و بسیج آرامش کاملی در سطح استان برقرار است و مردم آزادانه راى خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

مدارس استان اصفهان فردا تعطیل است

اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تمام واحدهای آموزشی استان روز شنبه سی‌ام اردیبهشت تعطیل است. محمدحسن قائدی‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر مدارس استان اصفهان به عنوان شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است و تعداد زیادی از همکاران به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات مشغول فعالیت هستند با موافقت استاندار تمام واحد‌های آموزشی استان روز شنبه سی‌ام اردیبهشت تعطیل هستند.

انتخابات تمام الکترونیک در 45 شعبه زرند

زرند فرماندار زرند با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در 45شعبه اخذ رای شهرستان زرند تصریح کرد: از این میان 41شعبه ثابت و 4شعبه به صورت سیار است. حبیب‌الله خنجری درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهرستان زرند گفت: روند خوب انتخابات تمام الکترونیک(مکانیزه) در شعب اخذ رای شهرستان زرند بدون مشکل و خوب پیش می‌رود. خنجری با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در 45شعبه اخذ رای شهرستان زرند تصریح کرد: انتخابات مکانیزه تاکنون بدون هیچ مشکلی درحال انجام است اما نیاز به آموزش بیشتر برای مردم دارد. فرماندار زرند به میزان مشارکت بالای مردم شهرستان زرند در انتخابات تصریح کرد: تاکنون نسبت به انتخابات دوره قبل مشارکت مردم شهرستان بیشتر بوده است.

فرهنگیان جزو عوامل نظارتی انتخابات

مشهد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع عوامل اجرایی و نظارتی این دو انتخابات 67 درصد از آنها از جامعه فرهنگیان خراسان رضوی هستند و به طور میانگین در هر شعبه اخذ رأی 10فرهنگی حاضر هستند. علیرضا کاظمی اظهار کرد: بیش از 800 شعبه ثابت اخذ رأی انتخابات‌های روز جمعه 29 اردیبهشت در خراسان رضوی در مدارس این استان مستقر است که شامل بیش از 50 درصد تمامی شعب انتخاباتی خراسان رضوی در این دو انتخابات بوده است.

ازدحام و شلوغی صف‌های رای در حرم رضوی

مشهد مسوول شعب اخذ رای در حرم مطهر رضوی گفت: فرآیند اخذ رای در 5 شعبه در حرم رضوی واقع در صحن گوهرشاد، آزادی، انقلاب اسلامی، مقبره شیخ طبرسی و رواق کوثر انجام می‌شود. مهدی بن‌دار درخصوص ازدحام جمعیت در برخی صحن‌های حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در برخی صحن‌های حرم رضوی محدودیت‌هایی وجود دارد برای مثال قسمت رای‌گیری خواهران در صحن آزادی تنها امکان تشکیل یک صف باریک وجود دارد. همچنین دسترسی به اینترنت در صحن‌ها با مشکل مواجه است. وی یادآور شد: با توجه به اینکه پیش‌بینی حضور حداکثری مردم در انتخابات اعلام شد، امسال تعرفه‌های رای را دو و سه برابر کردیم.

امنیت کامل مرزها در روز جشن ملی

ایلام فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: مرزهای استان ایلام حین برگزاری انتخابات به‌صورت آنلاین رصد، کنترل و پایش می‌شود. سرهنگ «یحیی الهی» اظهار کرد: مرزبانی به عنوان شاخه‌یی از ناجا در برگزاری انتخابات آنچه در توان داشته باشد برای کمک به برگزاری با شکوه انتخابات انجام می‌دهد. وی افزود: حین برگزاری انتخابات کامل مرز تحت کنترل و به‌صورت آنلاین رصد می‌شود و مرزبانی با حضور 100درصدی در پای صندوق‌های رأی آماده همکاری در برگزاری انتخاباتی دشمن‌شکن است. فرمانده مرزبانی استان ایلام خاطرنشان کرد: حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی یک تکلیف شرعی و دینی است و از مردم درخواست داریم امروز 29 اردیبهشت به دشمن ثابت کنند که همه پشتیبان نظام هستند.

فکر حل مشکل بیکاری و اشتغال مردم

سمنان نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان روز انتخابات را جشن بزرگ ملت ایران دانست و گفت: رییس‌جمهور منتخب باید به فکر حل مشکل بیکاری و اشتغال مردم باشد. آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز جشن ملی در جمهوری اسلامی ایران است. امام‌جمعه سمنان روز برگزاری انتخابات را روز جهاد در جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز مردم به‌صورت حداکثری پای صندوق‌های رأی حاضر شده و بار دیگر پایبندی خود به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را ثابت کردند.

افزایش ظرفیت مجتمع پتروشیمی چابهار

چابهار مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ظرفیت تولیدی مجتمع پتروشیمی چابهار حدود 26میلیون تن در سال است که در توسعه این منطقه می‌تواند نقش موثری ایفا کند. اکبر ترکان در بازدید از شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به زودی در پتروشیمی چابهار گازهای اوره آمونیاک، انواع پلی اتیلن، متانول، متانول آمونیاک، آروماتیک و ... تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود. وی افزود: از ظرفیت تولیدی این مجتمع حدود 23میلیون تن صادراتی و بقیه محصولاتی هستند که به عنوان مصرف داخلی یا خوراک برای مجتمع پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در نظر گرفته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر