ار منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۷۳

اردوغان: وضعیت فوق‌العاده در ترکیه باقی می‌ماند

رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده، آنکارا نمی‌تواند وضعیت فوق‌العاده را تا زمان برقراری آرامش کامل در کشور بردارد. به گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان در دیدار با تاجران استانبول تاکید کرد:«تا زمانی که همه امور در کشور به طور صلح‌آمیز برقرار شود و رفاه و آرامش بر فضای کشور حاکم باشد ما نمی‌توانیم وضعیت فوق‌العاده را لغو کنیم.» ترکیه وضعیت فوق‌العاده را بعد از کودتای 15جولای در این کشور به طور موقت اعلام کرد و تاکنون چندین بار آن را تمدید کرده است.


کشته شدن 5 پلیس افغانستان در حمله خودی

منابع محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان گفته‌اند یک سرباز پلیس محلی ۵ همکار خود را کشته و بعد فرار کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی والی ننگرهار گفت این سرباز پلیس ابتدا همکارانش را مسموم کرد و بعد آنان را به قتل رساند. تاکنون مشخص نشده این سرباز به کجا فرار کرده است. به دنبال افزایش تلفات حملات خودی، دولت افغانستان تدابیر سختگیرانه‌یی را برای جلوگیری از نفوذ شورشیان در میان نیروهای امنیتی به اجرا گذاشت.


50 کشته در حمله داعش به دو روستا در سوریه

فعالان حقوق بشر در سوریه گزارش دادند، داعش با حمله به دو روستای تحت کنترل نیروهای حکومتی در این کشور بیش از ۵۰ نفر را کشته‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه ناظر حقوق بشر در سوریه گزارش داده، حمله داعش به دو روستای المبعوجه و اقارب واقع در شرق استان حما هنگام طلوع خورشید رخ داده و در جریان آن ۱۵شهروند غیرنظامی و ۲۷شبه‌نظامی طرفدار حکومت اسد کشته شدند. همچنین ۱۰جسد دیگر نیز از این حمله به جا مانده که هویتشان فعلا ناشناس است و مشخص نیست که از اهلی روستاها بوده‌اند یا شبه ‌نظامیان طرفدار اسد. به گفته رامی عبدالرحمان، مدیر گروه ناظر حقوق بشر در سوریه، دست‌کم 3نفر از قربانیان نظامی با چاقو اعدام شده‌اند.


رهبر جنبش تغییر کردستان عراق درگذشت

نوشیروان مصطفی امین، رهبر جنبش تغییر و از رهبران قدیمی اتحادیه میهنی کردستان عراق، روز جمعه به دنبال یک دوره بیماری در شهر سلیمانیه درگذشت. به گزارش ایرنا، این رهبر اثرگذار در معادلات سیاسی کردستان عراق که مدت‌ها از بیماری رنج می‌برد بعد از ماه‌ها درمان در خارج عراق به سلیمانیه بازگشت اما در کمتر از یک ماه فوت کرد. وی سال‌ها معاون جلال طالبانی، دبیرکل اتحادیه میهنی بود و در سال 2009میلادی جنبش تغییر را تشکیل داد و طی دو سال گذشته با مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق درخصوص ریاست وی بر اقلیم اختلافات عمده‌یی داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر