ترامپ: تعیین بازرس ویژه به ضرر امریکاست

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۷۲


گروه جهان| دونالد ترامپ تعیین بازرس ویژه برای تحقیق در پرونده ارتباط تیم انتخاباتی او با روسیه را مضحک و به ضرر امریکا خواند. با این‌حال او تاکید به تصمیم وزارت دادگستری برای رسیدگی به این پرونده احترام می‌گذارد. به گزارش دویچه‌وله، رییس‌جمهوری امریکا انتقادهای خود از تعیین بازرس ویژه برای بررسی اتهام ارتباط تیم انتخاباتی او با مقام‌های روسیه را تشدید کرده است. به گزارش شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و سی‌ان‌بی‌سی او اعلام کرد: «فکر می‌کنم این کار [تعیین بازرس ویژه] بطور وحشتناکی به کشور ما ضرر می‌زند. زیرا این کار نشان می‌دهد که کشور ما دوپاره شده و در اغتشاش و تفرقه فرورفته است.»

کمی پیش از این اظهارت، ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با خوان مانوئل سانتوس، رییس‌جمهوری کلمبیا در کاخ سفید گفت: هیچ تبانی مخفیانه‌یی بین او و دولت روسیه وجود نداشته است. وزارت دادگستری امریکا چهارشنبه «رابرت مالر»، رییس پیشین اف‌بی‌آی را به عنوان بازرس ویژه مامور رسیدگی به اتهام ارتباط و همکاری تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه کرد. بازرس ویژه همچنین ماموریت دارد که درباره اعمال نفوذ احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ امریکا تحقیق کند. این اقدام با استقبال دیگر احزاب سیاسی امریکا نیز روبه‌رو شده است. دونالد ترامپ این اتهام را رد کرد که از جیمز کومی خواسته تحقیقات علیه مایکل فلین را متوقف کند. جیمز کومی رییس پیشین اف‌بی‌آی و مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، هر دو در ارتباط با پرونده اتهام ارتباط تیم ترامپ با روسیه برکنار شده‌اند.

نیویورک‌تایمز اخیرا به نقل از یک منبع نزدیک به رییس سابق اف‌بی‌ای نوشته ترامپ در گفت‌وگو با جیمز کومی از او خواسته بود تحقیق درباره اتهام‌های مایکل فلین را متوقف کند. کومی چهارشنبه آینده در برابر اعضای مجلس نمایندگان امریکا در این باره توضیح خواهد داد. منتقدان دولت ترامپ احتمال می‌دهند که ترامپ جیمز کومی را به این دلیل برکنار کرده که او در حال تحقیق درباره ارتباط احتمالی میان تیم ترامپ و مقام‌های روسیه بوده است. «رابرت مالر» بازرس ویژه تحقیق درباره پرونده ارتباط ترامپ با روسیه، موظف شده که درباره اتهام توصیه ترامپ به جیمز کومی برای متوقف‌ساختن پرونده مایکل فلین نیز تحقیق کند. ترامپ این تحقیق را نوعی جست‌وجو و مجازات جادوگر و خود را قربانی آن توصیف کرده است. ترامپ در پست‌های توییتری خود نیز بعضی درخواست‌ها از سوی برخی افراد درباره استیضاحش را مضحک خوانده و گفته با حکم پیگرد اتهامات جنایی کاری ندارد. روسیه نیز گزارش‌های آژانس‌های اطلاعاتی امریکا درباره دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را رد کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر