تشکل‌های بین‌المللی

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۶۶

روندهای جدید با تمرکز بر بازارهای نوظهور

اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، انجمن وکلای بین‌المللی (IBA) و گروه بانک جهانی گرد هم آمدند تا با همکاری یکدیگر برای نخستین بار میزبانی کنفرانسی بزرگ را برعهده گیرند. این کنفرانس که در جست‌وجوی روندهای جدید در سیاست رقابت جهانی است، می‌۲۰۱۷ در پورتو، پرتغال تشکیل جلسه داد.

این کنفرانس در آستانه شانزدهمین کنفرانس شبکه بین‌المللی رقابت (ICN)، بزرگ‌ترین رویداد جهانی در نوع خود، برگزار شد و شرکت‌ها و مشاوران غیردولتی رقیب را از سراسر جهان گرد هم ‌آورد تا به صورت چهره به چهره به تبادل تجارب و بحث و گفت‌وگو درباره طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه و مشترک بپردازند.

کنفرانس Pre-ICN با تمرکز بر روندها و بازارهای نوظهور، فرصتی بزرگ را برای کسب و کار و کارشناسان ضدتراست شرکت‌ها فراهم آورد تا همگام با تحولات، چشم‌انداز رقابت بین‌المللی و شانس برای سازمان‌های جوان رقابت را شکل داده و دیدگاه‌های نوآورانه‌یی پیشنهاد دهند.

عناوین که شامل نحوه ارزیابی سیاست‌ها در برنامه‌های سیاست اقتصادی و بهره‌وری رقابت در بازارهای جهانی بود، برای بحث تعیین ‌شدند. موضوعات مرتبط با روندها و چالش‌های اجرای رقابت و پیروی از قوانین 2.0 در ۲ پنل با مدیریت ICC مورد بحث قرار گرفتند.

«کارولین اینتاویسای »، که عهده‌دار کار بر روی سیاست رقابت است، گفت: «پیروی از قوانین ضدتراست، فراتر از قوانین و قانون‌گذاری است، همچنین امروزه این امر در مورد ایجاد و حفظ فرهنگ قوی انطباق سازمانی نیز صدق می‌کند.»

کنفرانس، فرصتی نادر را برای بینش متعادل در دیدگاه بخش خصوصی و شرکت‌های رقابت فراهم می‌کند، ویژگی‌های بارز سخنانی بود که توسط «یوهانس لایتنبرگر »، مدیرکل کمیسیون اروپایی رقابت؛ «آندریاس مانت »، رییس ICN و Bundeskartellamt؛ و «آنا ال. رونجا »، معاون رییس اکونومیست در گروه بانک جهانی مطرح شد و به نمایندگان کسب و کار فرصتی نادر را ارائه داد تا در بحث آزاد با سازمان‌های رقابت در سراسر جهان پیرامون مسائل رقابت که اکثر آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مشارکت کنند.

کمیسیون رقابت ICC برای افزایش گفت‌وگو بین شرکت‌ها و کسب و کار، آخرین انتشارات کمیسیون در مورد پیروی از قوانین ضدتراست برای اتحادیه‌های صنفی و دادرسی بهترین شیوه‌ها در شرکت‌ها را مورد بحث قرار داد و اطلاعات خود را پیش از انتشار واکاوی نمود. این رویکرد جدید با هدف بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و تجارب سازمان‌هاست.


هفته داوری پاریس

هفته داوری پاریس به کار خود پایان داد به کار خود پایان داد. اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) یکی از سه برگزارکننده مراسم این هفته و میزبان دو رویداد مهم بود: کنفرانس اروپایی ICC در داوری بین‌المللی و دوره آموزشی ICC برای منشی‌های دیوان داوری.

هفته داوری پاریس با برگزاری نخستین کنفرانس اروپایی ICC، بزرگداشت داوری بین‌المللی در اروپا، آغاز به کار نمود. این رویداد با حضور ۲۶۰ نفر شرکت‌کننده از نزدیک به ۴۰ کشور، شیوه مناسبی برای گشایش این هفته بود. اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، غالباً کنفرانس‌های داوری در سراسر جهان را سازماندهی می‌نماید. در حال حاضر، اروپا این فرصت را دارد تا با برپایی کنفرانس منطقه‌یی خود، مرکز اصلی این رویدادها شود. پاریس، مکان معمول میزبانی این رویداد بود و به علاوه نمایندگی جامعه داوری اروپا را به عهده دارد. این شهر، مقر دبیرخانه ICC و صدها نفر از متخصصان حل اختلاف است و محبوب‌ترین مکان برای داوری‌های ICC به شمار می‌رود.

این کنفرانس با تشکیل چهار پانل، به بررسی موضوعات متنوعی، از نیازهای کاربران در فرایند داوری گرفته تا دعاوی خُرد تحت مقررات بروز شده داوری ICC، پرداخت. به علاوه، بر چالش‌های منطقه‌یی در روند حل اختلاف در اروپا تمرکز نمود و ویژگی‌های یک داور خوب ICC را بیان کرد.

در سال ۲۰۱۶، دیوان بین‌المللی داوری ICC، ۹۲۷ نفر داور از ۷۶ کشور، منصوب کرده است که ۵۱ درصد آنها از کشورهای اروپایی بوده‌اند.

جمعی از کارشناسان این صنعت از جمله «سوزان گروپ استردلر»، مشاور گروه زیمنس (آلمان)، «جفیون هوئر»، مشاور گروه هداسپرتس (اتریش)، «پاتریک بئتن»، معاون مشاور اینژی (فرانسه) و «الکساندر فیسز»، مشاور که به‌زودی دبیرکل دیوان بین‌المللی داوری ICC می‌شود (فرانسه)، سخنران برخی موضوعات مهم این کنفرانس بودند.

یکی از رویدادهای هفته داوری پاریس، دوره جدید آموزشی با موضوع نقش منشی‌های دیوان بود که از سوی موسسه قوانین کسب و کار جهانی ICC برگزار شد. این آموزش یک روزه، به فعالیت و مزایای وجود منشی دیوان در جریان دعاوی داوری و مهارت‌های مورد نیاز برای انجام بهتر این وظیفه، اختصاص یافت.

این دوره با استقبال ۴۶ نفر شرکت‌کننده مواجه شد که درخواست برگزاری دوره مشابه دیگری را نیز عنوان کردند. به علاوه، فرصت استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان بطور کامل، فراهم شد. به‌ویژه، شرکت‌کنندگان از ارائه مطلب توسط دو داور باتجربه به نام‌های «ایو درینز» و «پیر ترسیر»، که به صراحت نحوه فعالیت منشی‌های دیوان را شرح دادند، قدردانی کردند.

دوره آموزشی ICC برای منشی‌های دیوان برای متخصصان حقوقی، در نظر گرفته شده بود و سخنرانانی از موسسات حقوقی از جمله «درینز‌اند غروی (Derains & Gharavi) »و همچنین داوران مستقل و نمایندگانی از دیوان بین‌المللی داوری ICC در این رویداد به ارائه مطلب پرداختند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر