روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۵۱

ناطق‌نوری از ریاست دفتر بازرسی رهبری استعفا کرد-ایرنا| یک منبع آگاه خبر استعفای علی‌اکبر ناطق‌نوری را از ریاست دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب تایید کرد اما گفت که هنوز درباره پذیرش این درخواست نظری داده نشده است. یک منبع آگاه خبرسازی برخی کانال‌های خبری حامی یک کاندیدای خاص در مورد عزل علی‌اکبر ناطق‌نوری از ریاست دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری را کذب خواند. وی گفت: آقای ناطق‌نوری چندی پیش با توجه به احساس وظیفه‌یی که برای دفاع از جناب آقای روحانی و دولت تدبیر و امید داشته‌اند از یک طرف و از طرف دیگر با عنایت به اصل مبرا بودن جایگاه رفیع رهبری از جناح بندی‌های سیاسی رایج و جلوگیری از سوءبرداشت‌های عمومی در این خصوص چندی پیش تصمیم به کناره‌گیری از مسوولیت ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری را گرفته‌اند.

نتانیاهو به دنبال متقاعد کردن ترامپ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است-ایسنا| مایکل اورن، یکی از مقامات کابینه نتانیاهو و سفیر پیشین اسراییل در امریکا گفت: هدف از تحریم‌های جدید علیه ایران صدمه زدن به اقتصاد این کشور به همان روشی است که ممنوعیت انتقال و تراکنش بانکی پیش از حصول توافق برجام برای ایران مشکل‌ساز شده بود. ترامپ قرار است 22 ماه مه‌ (اول خرداد) از عربستان سعودی به رژیم صهیونیستی سفر کند. ترامپ در ادامه اقدامات خصمانه علیه ایران، این هفته به بهانه برنامه موشکی ایران تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان تصویب کرد. اورن افزود: علاوه بر مساله ایران، نتانیاهو خواستار همکاری ترامپ در تلاش‌های صلح میان اسراییل و فلسطین است.

حضور گسترده مردم باعث تحکیم انقلاب اسلامی است-ایلنا| علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی پس از انداختن رای خود در صندوق حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران درباره حضور گسترده مردم اظهار کرد: مهم مشارکت بالای مردم است که کشور ما را از لحاظ اقتصادی و سیاسی پیش برده و بیمه می‌کند. مطهری در رابطه با برنده انتخابات امروز خاطرنشان کرد: اینکه چه کسی پیروز شود گزینه درجه دوم است، لذا برنده انتخابات در واقع انقلاب اسلامی و مردم هستند. او با بیان اینکه مردم احساس کردند با انتخاب کاندیدای مورد نظر خود به نتیجه دلخواه خود می‌رسند، گفت: مردم حضور فعالی دارند و انتخابات را امری فانتزی و صوری نمی‌دانند چون رقابت واقعی است به همین دلیل مردم هم پرشور حاضر شده‌اند.

واشنگتن نمی‌خواهد، نقض‌کننده برجام باشد-خانه ملت| مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امریکا تحریم‌های علیه ایران را تمدید نمی‌کند چرا که واشنگتن نمی‌خواهد نقض‌کننده برجام باشد. وی با اشاره به تمدید ابطال تحریم‌های ایران از سوی امریکا عنوان کرد: روند موضع‌گیری‌های ترامپ و دولت جدید امریکا نشان می‌دهد، واشنگتن قصد ندارد که تحریم‌های ایران را مجدد تمدید کند بنابراین ابطال آن را برای یک‌سال دیگر تایید خواهد کرد. نماینده ممسنی در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: تمدید تحریم‌ها که یکی از شعارهای تند ترامپ در انتخابات بود برای تبلیغات علیه ایران و فشار روی جمهوری اسلامی بود چرا که حاکمیت امریکا قصد ندارد عامل نقض برجام باشد.

به شایعات و گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی توجه نکنید-پاد| وزیر کشورصبح دیروز در ستاد انتخابات کشور ضمن صدور آغاز برگزاری انتخابات در سراسر کشور به مردم اظهار کرد: احتمال وجود شایعات و گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها وجود دارد بنابراین بدون توجه به این شایعات نگاه آنها به صدا و سیما و اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور باشد. رحمانی‌فضلی در ادامه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با اطمینان کامل و برنامه‌ریزی دقیق از آرای ملت صیانت می‌کنند و هیچ گونه تغییر یا دخالتی در هیچ مرحله‌یی از انتخابات اتفاق نمی‌افتد، حتی برای یک رای. ما این را به مردم اطمینان می‌دهیم.

فرد منتخب افراد انقلابی را برای همکاری انتخاب کند-ایسنا| دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه هر کسی که رییس‌جمهور شد، باید افراد انقلابی را برای همکاری انتخاب کند، تاکید کرد: با یک حرکت انقلابی کارها را ادامه دهند، امروز و فردا نکنند، قرص سر کار بایستند و استقامت داشته باشند و برای خدمت به مردم آماده باشند. احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پس از انداختن رای خود در صندق در جمع خبرنگاران گفت: این آرا سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کند، مردم باید احساس کنند که دینی به گردن دارند و باید ادا کنند. باید از خون شهدا پاسداری کنیم، آنها در راه اسلام و انقلاب جان دادند و ما باید در این راه حرکت کنیم و راه آنها را ادامه دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر