همه آمدند برای تکرار حماسه

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۴۶

گروه ایران|

«همه آمدند»؛ از هر جناح و طیفی که فکرش را بکنید. از هر گروه و دسته‌یی که بتوانید تصور کنید؛ مردمی با ایده‌های متفاوت و در برخی موارد متضاد که در یک روز، روی یک نقطه کلیدی تمرکز کردند. نقطه‌یی که چشم‌انداز کلان کشور را برای سال‌های آینده مشخص می‌کند و مشارکت بالای ایرانیان می‌تواند چشم‌انداز روشن‌تری را برای کشورمان بسازد. از طرفداران اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان تا گروه‌های سمپات اصولگرایان و پایداری‌ها و موتلفه تا مردم عادی کوچه و بازار که اساسا در دسته‌بندی سیاسی قرار نمی‌گیرند و... همه در انتخابات حاضر شدند تا یک‌بار دیگر مشارکت بالای ایرانیان در انتخابات در راس اخبار داغ رسانه‌های جهانی و افکار‌عمومی بین‌المللی قرار بگیرد. تصاویری که از استقبال ایرانیان در سفارتخانه‌های خارج از کشور ثبت شده، تصاویر بی‌نظیری از عشق و علاقه ایرانیان به سرنوشت خود را نشان می‌دهد که هم در داخل و هم در خارج تبلور پیدا کرد.

در کنار این موارد، حضور پر رنگ رای‌اولی‌ها و نسل سومی‌ها از نکات جالب توجه انتخابات روز گذشته بود. چهره‌های جوان و نوجوانی که برای نخستین بار پای صندوق‌های رای حاضر می‌شدند تا دوره‌یی تازه از مشارکت‌های اجتماعی خود را آغاز کنند. در کنار حضور قشرهای مردمی روسای قوای سه‌گانه، مسوولان و چهره‌های سیاسی نیز پای صندوق‌های رای حاضر شدند و رای خود را در صندوق‌های رای انداختند. بر این اساس انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان‌دوره‌یی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح دیروز در حدود 63هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور با حضور گسترده مردم و مسوولان آغاز شد تا برگ افتخار دیگری در حیات سیاسی و اجتماعی این کشور ورق بخورد.


هر نامزدی که انتخاب می‌شود باید به او کمک کرد

حسن روحانی رییس‌جمهوری دیروز با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را برای انتخاب دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به صندوق انداخت.

رییس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه همه رقابت‌ها تا پایان امروز خاتمه می‌یابد، تاکید کرد: فردا روز همدلی، وحدت و نشاط است و همه در کنار هم خواهیم بود.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز، روز بسیار مبارکی برای مردم ایران است، اظهار کرد: امروز در واقع مردم یکی از حقوق‌های مهم خود که حق تعیین سرنوشت کشور است را تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: براساس آنچه در اول صبح به من گزارش دادند، حضور مردم در همه شهرها و روستاها بسیار خوب است و صفوف طولانی از ابتدای صبح ایجاد شده است. مردم احساس می‌کنند که این رای برای آنها و سرنوشت خود و فرزندان و حتی نسل‌های آینده‌شان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات امسال ادامه داد: در این انتخابات ما به سمت 1400 و قرن جدید حرکت می‌کنیم و به همین دلیل باید تلاش کنیم که با آمادگی، قدرت و پیشرفت کامل وارد قرن جدید شویم.

حرکت به سوی مهار بیکاری و نشاط اجتماعی

رییس‌جمهوری با بیان اینکه امیدوارم با حضور گسترده مردم تکلیف انتخابات در مرحله اول روشن شود، خاطرنشان کرد: هر کسی که با رای مردم انتخاب شود، همه در این چهار سال باید به او کمک کنیم تا این‌بار سنگین مسوولیت را به مقصد برسانیم و همچنین به خاطر اشتغال فرزندان، تولید ملی، افزایش صادرات غیر نفتی و تاثیر‌گذاری‌مان در سطح جهان و اعتلای فرهنگ و نشاط مردم و نیز وحدت کشور باید ‌به او کمک کنیم. حسن روحانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورتی که یکی از رقبای شما در انتخابات پیش‌رو پیروز شود، نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست و آیا به قانون تمکین می‌کنید، با تاکید بر اینکه اساس انتخابات بر مبنای قانون است، اظهار کرد: اینکه ما رای می‌دهیم و پای صندوق‌های آرا حاضر می‌شویم براساس قانون اساسی و قوانین کشور است و کشور فقط با قانون اداره می‌شود. رییس‌جمهور با بیان اینکه به نظر من در کشور دو نقص وجود دارد، ادامه داد: آنچه در کشور به عنوان نقص وجود دارد به نظر من دو چیز است یکی اینکه گاهی متاسفانه قانون‌گریزی صورت می‌گیرد و دیگری آن است که اخلاق گریزی اتفاق می‌افتد؛ اگر این دو را حل کنیم همه‌چیز حل می‌شود. روحانی در پایان با اشاره به روز بعد از انتخابات گفت: همواره رسم بر این است که هر کسی برنده شد رقبای او به او تبریک بگویند.


آرای مردم امانت است

رییس مجلس دهم و نماینده قم در این مجلس با بیان اینکه انتخابات در کشورمان همیشه مهم بوده و از ارکان مردم‌سالاری دینی به شمار می‌آید، گفت: حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رای، دستاوردهای خوبی برای کشورمان به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دیروز پس از شرکت در انتخابات در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم در جمع خبرنگاران افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند حضور گسترده مردم در انتخابات می‌تواند برای کشور امنیت‌ساز باشد و دشمنان را دفع کند به ویژه در شرایطی که در منطقه آشفتگی امنیتی وجود دارد و بسیاری از کشورهای منطقه را درگیر خود کرده است. وی بیان کرد: انتخابات امروز ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌یی مجلس هر یک به نوبه خود تاثیرگذار است، اما نقش انتخابات ریاست‌جمهوری در پیشرفت و ساماندهی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است. نماینده قم در مجلس دهم با بیان اینکه امیدواریم امروز شاهد حضور چشمگیر مردم به ویژه رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای باشیم، بیان کرد: آرای مردم امانت است و به‌طور حتم مسوولان اجرایی و نظارت با دقت نظر از آرای مردم صیانت می‌کنند. لاریجانی همچنین عملکرد رسانه‌ها را در برگزاری انتخابات خوب ارزیابی و از تلاش آنها قدردانی کرد.


مسلما پیروز واقعی این انتخابات، ملت ایران است

رییس دستگاه قضا هم از جمله چهره‌هایی بود که رای خود را در نوبت صبح به صندوق انداخت. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات علاوه بر به نمایش گذاشتن همبستگی و اتحاد ملی موجب ارتقای سطح امنیت و اقتدار کشور می‌شود، گفت: فارغ از نتیجه نهایی، قطعا ملت ایران پیروز واقعی این انتخابات است.

به گزارش میزان و به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران تصریح کرد: فارغ از نتیجه، امروز دشمنان ما هم اعتراف می‌کنند که در جمهوری اسلامی، مردم با وجود همه فشارها و تحریم‌ها پای نظام ایستاده‌اند و بنا به تعبیر آنها یک روند دموکراتیک در کشورمان برقرار است و مردم آزادانه رای می‌دهند.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه علاوه بر حضور در انتخابات، انتخاب اصلح نیز مولفه بسیار مهمی برای پیشرفت کشور است، اظهار کرد: ان‌شاءالله مردم شریف ایران مثل همیشه با بصیرت، هوشیاری، تامل و دقت، فرد اصلح را برای اداره قوه مجریه و همچنین افراد اصلح را برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند تا شاهد پیشرفت و اقتدار هر چه بیشتر کشور باشیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه حضور در انتخابات، یک عمل عبادی به شمار می‌آید و باید با نیت خالص انجام شود، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما، برای همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آرزوی توفیق کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر