اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۶۴

دستگیری عوامل حمله تروریستی به کلانتری 22 اهواز-اهواز| فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان (عج) از دستگیری عوامل حمله تروریستی به کلانتری 22 اهواز خبر داد. سردار شاهوارپور با اعلام خبر دستگیری عوامل تیراندازی تروریستی که منجر به شهادت دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی در استان خوزستان شد، اظهار کرد: با تحقیق عناصر اطلاعاتی سپاه در استان خوزستان، روز 26 اردیبهشت موفق شدیم این گروه تروریستی وابسته را که در حال خروج از کشور بود، دستگیر کنیم. 25 اردیبهشت، در پی حمله مسلحانه و تیراندازی ازسوی افراد ناشناس دو نفر از ماموران کلانتری22 اهواز به شهادت رسیدند. در این تیراندازی که ازسوی افراد ناشناس صورت گرفت، یک نفر از ماموران ناجا نیز مجروح شد.

بانک مرکزی، اختیارات بانک‌های استانی را افزایش دهد-قزوین| استاندار قزوین از رییس‌کل بانک مرکزی خواست بانک مرکزی، اختیارات بانک‌های استانی را درخصوص سقف تسهیلات پرداخت افزایش دهد. فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با حضور ولی‌الله سیف رییس‌کل بانک مرکزی در استانداری گفت: پارسال با حمایت جدی بانک مرکزی و همکاری بانک‌های عامل در استان توانستیم رکوردی بی‌سابقه را ثبت کنیم. وی خاطرنشان کرد: بیش از 1111واحد تولیدی و صنعتی توانستند از 1200 میلیارد تومان تسهیلات برخوردار شوند و به رونق تولید واحدها کمک شد.

تهیه گزارشی از روند عملیات اجرایی استادیوم 15هزار نفری ایلام -ایلام| مدیرکل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: گزارش کلی از روند عملیات اجرایی پروژه استادیوم 15هزار نفری عدالت شهر ایلام جهت ارائه به مقام عالی وزارت تهیه شد. بهروز حیدرزاده اظهار کرد: احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در این سفر یک روزه با هدف حضور در نشست دبیران پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش و جوانان منطقه 3 کشور و نشست‌های صمیمی با روسای هیات‌های ورزشی و دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد وارد استان ایلام شد. وی ادامه داد: احمدی از ابتدای ورود به استان از استادیوم 15هزار نفری مجموعه الغدیر بازدید کرد و گزارش کلی از روند عملیات اجرایی پروژه استادیوم 15هزار نفری عدالت شهر ایلام جهت ارائه به مقام عالی وزارت تهیه شد.

رتبه برتر در زمینه تهیه نرم‌افزارهای مخابراتی-اراک| با حضور فراهانی مشاور کسب‌وکار مدیر مخابرات منطقه مرکزی، فرهادی مدیر تجاری و مشتریان استان مرکزی و جمعی از کارشناسان و نمایندگان بخش‌های مختلف شرکت مخابرات منطقه مرکزی و جمعی از اصحاب رسانه استان مرکزی پنجمین قرعه‌کشی مشترکین خوش‌حساب همراه اول در استان مرکزی برگزار شد. در این مراسم مشاور کسب‌وکار مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: شرکت مخابرات استان مرکزی به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در تهیه نرم‌افزار‌های مخابراتی بوده که در این زمینه و تهیه و تولید این نرم‌افزارها از ظرفیت نیروهای بومی استان استفاده شده است. ابوالقاسم فراهانی بیان کرد: شرکت مخابرات استان مرکزی ۶۰۰هزار شماره تلفن ثابت دارد و در رتبه‌بندی و ارزیابی‌های شرکت‌های استانی که از سال 90 انجام شده شرکت مخابرات استان مرکزی در رده اول تا سوم کشور قرار گرفته است.

پرداخت 5 میلیارد ریال تسهیلات پرورش ماهی-بجنورد| مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: امسال 19 پرونده طرح پرداخت 5میلیارد ریال تسهیلات پرورش ماهی به ارزش 5میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شد. مصباحی با اشاره به هزینه‌های فراوان پرورش ماهی، افزود: براساس تفاهم با صندوق مهر، تسهیلات با کارمزد 4درصد به پرورش‌دهندگان ماهی پرداخت می‌شود. وی افزود: پارسال برای ایجاد و توسعه 64طرح پرورش ماهی استان، 96میلیارد و 740میلیون ریال تسهیلات از بانک سینا، صندوق کارآفرینی امید، اعتبارات رهبری، ملی و اقتصاد مقاومتی پرداخت شد. خراسان‌شمالی 157 مزرعه پرورش ماهی دارد و سرانه مصرف ماهی این استان در سال، 7کیلوگرم است.

بهره‌برداری از طرح‌های پستی در مازندران-ساری| بهره‌برداری از طرح‌های پستی در مازندران با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و با هزینه 120هزار میلیارد ریال، در مازندران به بهره‌برداری رسید.

حسین مهری، هدف از ایجاد دولت الکترونیک را جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای مراجعه‌کنندگان و جلوگیری از جرایم احتمالی و فساد اداری برشمرد. وی گفت: طرح سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور)، برای آدرس منازل مسکونی، املاک، میزان تراکم واحدهای روستایی با هدف جلوگیری از حضور شهروندان به اداره‌ها ایجاد شده است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بهره‌برداری از طرح‌های جی‌ان‌ای‌اف، بیتاک، سیستم یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور، پست‌های قضایی آب منطقه‌یی، بنیاد مسکن و سامانه یکپارچه ابلاغیه و اخطارها را از دیگر طرح‌ها نام برد.

۲۰ میلیارد تومان کمک فنی به واحدهای تولیدی اردبیل اختصاص می‌یابد-اردبیل| استاندار اردبیل گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری برای واحدهای تولیدی استان اردبیل اختصاص می‌یابد. مجید خدابخش دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که با حضور وزیر نیرو در گرمی مغان برگزار شد، اظهار داشت: 200 میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری برای واحدهای تولیدی استان اردبیل اختصاص می‌یابد که قشر نیازمندان و محروم استان از اولویت بالایی برخوردار است. وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که برای حمایت از سرمایه‌گذاران در مناطق غیربرخوردار در دستور کار قرار داده شده می‌توان به معافیت‌های مالی ویژه اشاره کرد که حائز اهمیت بسیار است و می‌تواند ما را در رسیدن به بسیاری از اهداف موردنظر رهنمون کند.

تولید برق در کردستان 2برابر نیاز استان است-سنندج| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با تولید 956 مگاوات برق 2 برابر میزان مصرف استان برق تولید می‌کند. محمد مصطفی نجفیان افزود: نیروگاه سنندج شامل 2 واحد سیکل ترکیبی به ظرفیت 320 مگاوات است و با احداث این 2 واحد بخار و تکمیل سیکل ترکیبی این نیروگاه، ظرفیت نامی تولید انرژی این نیروگاه به 956 مگاوات رسیده که 2 برابر میزان مصرف استان است. به گفته وی شبکه برق کردستان در سه ناحیه کرمانشاه، همدان و آذربایجان‌غربی به شبکه سراسری برق وصل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر