ارتقای کیفیت آب شهر صالح‌آباد با بهره‌برداری از پروژه آب شیرین‌کن

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۶۳

ایلام|

داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفای استان ایلام با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پروژه آب شیرین‌کن صالح‌آباد گفت: جهت راه‌اندازی پروژه آب شرین‌کن صالح‌آباد حدود 700 متر خطوط انتقال بین مخازن و تاسیسات آب شیرین اجرا شده است و این پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی آب و فاضلاب استان ایلام، بیرنوندی بیان داشت: با بهره‌برداری از آب شیرین کن صالح‌آباد جمعیتی بالغ بر 5هزار و 800نفر به‌طور شبانه‌روز و مستمر از آب شیرین بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آبفای استان ایلام با بیان اینکه طرح آب شیرین‌کن صالح‌آباد در زمینی به مساحت 400 متر‌مربع احداث شده است، افزود: با بهره‌برداری از طرح آب شیرین‌کن شهر صالح‌آباد ظرفیت آب شرب این شهر بیش از چهاربرابر می‌شود. بیرنوندی با بیان اینکه اجرای طرح با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال در کوتاه‌ترین زمان مرهون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، افزود: مشارکت بخش خصوصی بار مالی اجرای این پروژه را از روی دوش دولت برداشته شد و هم‌اکنون آبفای استان ایلام در قالب قراردادهای مختلف با فعالان بخش خصوصی اقدام به اجرای پروژه‌ها در سطح استان کرده است. به‌طوری‌که در سال‌های اخیر با مشارکت بخش خصوصی اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایوان با پیشرفت بیش از 75درصد در حال انجام است و ایستگاه‌های پمپاژ تصفیه‌خانه آب ملکشاهی در حال اجراست. او با اشاره به شروع فصل گرما بر لزوم همکاری و مشارکت شهروندان تاکید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر