همراه اول دستاوردهای یک‌ساله خود را تشریح کرد

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۵۹

همزمان با روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، همراه اول آخرین دستاوردهای یک سال اخیر خود را تشریح کرد.

به گزارش «تعادل» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور همزمان با ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات، مهم‌ترین دستاوردهای خود را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، تعداد مشترکین همراه اول با 9.3میلیون مشترک جدیدی که در سال ۹۵ جذب کرد، به 86.3میلیون سیم‌کارت واگذار شده و ضریب نفوذ این اپراتور طی یک‌ سال گذشته از 80.2درصد به 84.2درصد رسید. علاوه بر این، همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را 2درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می‌کنند و مشترکین GSM روستایی، حدود ۳درصد افزایش داده و به ۶۰درصد کل بازار رسانده است که موفقیتی بزرگ به‌شمار می‌رود.

از مهم‌ترین موفقیت‌های همراه اول در یک سال گذشته، اجرای مناسب طرح ترابردپذیری و در نتیجه مثبت شدن روند ترابرد به نفع این اپراتور است. همراه اول در طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که از تیر سال گذشته آغاز شده است، هم‌اکنون «رتبه اول در ترابرد» را داراست. وضعیت عملکرد اپراتورهای تلفن همراه این‌گونه است که تا ۲۵ اردیبهشت تراز اپراتورها به ترتیب، همراه اول مثبت ۹۶۰۴، رایتل مثبت ۱۱۹ و ایرانسل منفی ۹۷۲۳ مشترک بوده است.

درخصوص توسعه شبکه باند پهن نیز همراه اول، به‌عنوان نخستین اپراتور ارائه‌دهنده نسل 4.5 تلفن همراه در کشور، در سال ۹۵ در حدود ۱۷۵۰۰سایت و در مجموع بیش از ۲۵ هزار سایت نسل ۳، ۴ و 4.5 در ۱۷۲۲ شهر و دهستان راه‌اندازی کرده است همچنین با رشد ۲۰ برابری مشترکین نسل ۴ و 4.5 در سال ۹۵ و نوسازی شبکه نسل ۲ همراه اول، هم‌اکنون بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین شبکه اینترنت همراه کشور در اختیار این اپراتور است.

همچنین با افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین، ۳۵۰ میلیون پاسخگویی و خدمت ارائه شده به مشترکین در ۲۴ ساعت شبانه‌روز طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

علاوه بر این، براساس این گزارش، رشد ۴۲۶برابری ترافیک دیتا، رشد ۱۰۰درصدی در ارائه محصولات و خدمات، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری گسترده با مجامع علمی و دانشگاهی، کسب جوایز و تندیس‌های متعدد طی سال‌های گذشته درخصوص حمایت از تولید داخلی، کارآفرین برتر، حامی کار و سرمایه ایرانی، حمایت از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای دسترسی به اطلاعات، سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه کمتر به مشترکین از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار ایران در چهار سال اخیر عنوان شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر