کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۵۷

سیاست‌های مالیاتی

برای حمایت از اشتغال

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور سیاست‌های راهبردی نظام مالیاتی برای حمایت از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار را تشریح کرد. به گزارش «تعادل» سیدکامل تقوی‌نژاد با اشاره به سیاست راهبردی نظام مالیاتی برای حمایت از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار گفت: اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای سال 95 به اجرا درآمده دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه ارائه مشوق‌های مالیاتی به بخش تولید، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از اشتغال است. رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به برخی از مصادیق قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با حمایت از تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: براساس ماده 132 این قانون، درآمد اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی و تولیدی فناوری اطلاعات به شرط دارا بودن مجوز از مراجع قانونی از تاریخ شروع بهره‌برداری یا استخراج به مدت 5 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10سال با نرخ صفر مشمول مالیات است. وی افزود: همچنین چنانچه واحدهای اقتصادی مورد اشاره در شهرک‌های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی باشند به مدت 2سال و در صورت استقرار شهرک‌های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 3سال به مشمولیت استفاده از نرخ صفر اضافه می‌شود. رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه دفاتر گردشگری و زیارتی از پرداخت مالیات معاف هستند، تصریح کرد: درآمدهای خدماتی بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری نیز به مدت 5 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10سال با نرخ صفر مشمول مالیات است. تقوی‌نژاد همچنین به برخی از مصادیق حمایت از اشتغال اشاره و اظهار کرد: در صورتی ‌که یک واحد تولیدی و خدماتی هر سال نسبت به سال قبل نیروی کار شاغل خود را حداقل 50 درصد افزایش دهد به ازای هر سال افزایش کارکنان یک سال به استفاده از نرخ صفر آن اضافه می‌شود که این امر در راستای ایجاد اشتغال صورت گرفته است.


نخستین دستگاه ایکس-ری پرسرعت وارد کشور شد

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین دستگاه ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت رصد روزانه هزار و 500 کامیون روز سه‌شنبه وارد بندر شهید رجایی شد. «مسعود کرباسیان» با عنوان این مطلب افزود: پیش‌بینی شده امسال 19دستگاه ایکس- ری کامیونی به گمرکات کشور اضافه شود. به گفته این مقام مسوول، ویژگی این دستگاه‌های جدید پرسرعت بودن آنهاست به طوری که هر یک قابلیت رصد روزانه هزار و 500 دستگاه کامیون را دارند. وی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها بیشتر در گمرکات بازرگان، دوغارون و شهید رجایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. کرباسیان خاطرنشان کرد: اولویت گمرک استفاده از دستگاه‌های ایکس- ری سیار است تا اگر زمانی مرزی به هر دلیل بسته شد، قابلیت استفاده در مرزی دیگر را داشته باشد. وی ادامه داد: در تلاشیم دستگاه‌های ایکس- ری قدیمی را با تغییر وضعیت به پرسرعت تبدیل کنیم؛ دستگاه‌های جدید حتی می‌توانند کامیون‌ها را درحال حرکت رصد کنند. وی در پاسخ به ایرنا درخصوص اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری و نقد عملکرد گمرک ادامه داد: در وهله نخست استدعا دارم به خودمان، مردم عزیز و کارکنان گمرک توهین نکنیم.


تکالیف اولویت‌دار سازمان ملی استاندارد

معاون اول رییس‌جمهور تکالیف اولویت‌دار سازمان ملی استاندارد با تاکید بر استقرار نظام استانداردسازی خودرو در سال جاری را ابلاغ کرد. بر این اساس«سازمان ملی استاندارد ایران» به عنوان «دستگاه مجری» مسوول اجرای پروژه‌های اولویت‌دار به شرح ذیل برای اجرا در سال 1396 تعیین شده است. استقرار نظام استانداردسازی خودرو در حوزه‌های آزمون قطعات حساس، آزمون جاده‌یی و تجهیزات خطوط معاینه فنی از طریق ظرفیت‌سازی بخش غیردولتی، استقرار استانداردهای کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی، گسترش پوشش استاندارد به صورت غیراجباری از طریق استقرار نظام جامع خوداظهاری و خودکنترلی 3گروه کالاهای دارای اولویت، تدوین و استقرار نظام استاندارد زنجیره غذا از مزرعه تا مصرف نهایی در محورهای ایمنی، اصالت و کیفیت در محصولات غذایی ازجمله این اولویت‌ها هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر