روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۵۲

حمایت بیش از 1500 روزنامه‌نگار ایرانی از حسن روحانی؛ تعادل یک‌هزار و 550روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌یی با امضای توماری اینترنتی حمایت قاطع خود را از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

در بیانیه‌یی که به تایید این فعالان رسانه‌یی رسیده آمده است: «رکود تورمی نه تنها کارخانه‌ها را به تعطیلی می‌کشاند که رسانه‌ مستقل را نیز به محاق می‌برد و از بین رفتن سرمایه اجتماعی این حوزه را سبب می‌شود. از این رو عملکرد دولت‌ها علاوه بر تاثیر مستقیم بر بستر کلان جامعه، می‌تواند نفس کار خبری را نیز با تلاطم مواجه کند. ما روزنامه‌نگاران با دعوت از تمام مردم، برای شرکت در انتخابات سرنوشت‌ساز 29 اردیبهشت، از آنان می‌خواهیم، با رای به روحانی، تداوم روند رو به بهبود دولت را فراهم آورند و از بازگشت ایران به شرایط غیرقابل پیش‌بینی و تخریب‌آمیز جلوگیری کنند که آزموده را آزمودن خطاست.»

بیانیه مجلس خبرگان به‌مناسبت انتخابات؛ فارس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت انتخابات ریاست‌جمهوری‏ و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیانیه‌یی منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «مجلس خبرگان رهبرى، با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسى و حق‏الناس از سوى کاندیداهاى محترم و هواداران آنها از همگان دعوت مى‏کند تا با بینش و بصیرت و درنظر گرفتن توانایی‌ها و سوابق کاندیداهای ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا راى دهند. این مجلس همچنین به‌طور ویژه از نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری می‌خواهد برنامه‌ریزی دقیق در راستای ایجاد اشتغال، افزایش تولید، رفع رکود، بیکاری، گرانی و کاهش فاصله طبقاتی گام بردارند.»

خرسندی مراجع عظام تقلید از راه‌اندازی حج؛ صداوسیما نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برخی مطالبی که این روز‌ها در فضای مجازی علیه حج منتشر شده 100درصد دروغ و خلاف واقع دانست و تاکید کرد: مراجع عظام تقلید از راه‌اندازی حج اظهار خرسندی کردند و اخباری را که در این حوزه به مردم منتقل می‌کنیم 100درصد صحیح و قابل اعتماد است.

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر ثبت‌نام بیش از 44هزار زائر در روز اول در کاروان‌ها را نشان‌دهنده شور و علاقه مردم دانست و اضافه کرد: مردم و بیوت مراجع عظام تقلید به خدمتگزاران خود در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعتماد دارند و ما از این اعتماد و پشتیبانی صمیمانه تشکر می‌کنیم.

اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند آن‌ چیزی که نمی‌خواهند اتفاق می‌افتد؛ ایسنا محمدرضا عارف رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند آن چیزی اتفاق می‌افتد که نمی‌خواهند و برای اینکه این‌گونه نشود باید حتما در انتخابات شرکت کنند. وی با تاکید بر مشارکت مردم در انتخابات گفت: با وجود اینکه گاهی سم‌پاشی‌ها و جوسازی‌هایی حتی در رادیوهای بیگانه انجام شده، مردم نشان داده‌اند که درک و شعورشان بالاست و حتما در انتخابات شرکت خواهند کرد. عارف افزود: گاهی به دلایلی مردم در بعضی کشورها در انتخابات شرکت نمی‌کنند و اتفاقی می‌افتد که نمی‌خواهند، برای اینکه آن اتفاق نیفتد مردم باید حضور داشته باشند و ان‌شاءالله در روز

29 اردیبهشت مردم ایران پای صندوق‌های رای خواهند آمد.

آماده همکاری با روسیه و ایران درباره سوریه هستیم؛ ایلنا کاخ سفید از آمادگی دولت دونالد ترامپ برای همکاری با روسیه و ایران به‌منظور حل و فصل بحران سوریه خبر داد و تصریح کرد که این همکاری مشروط بر این است که آنها از نفوذشان علیه نظام بشار اسد استفاده کنند. در همین راستا شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «دولت ترامپ معتقد است که آینده سیاسی سوریه را سوری‌ها در یک روند آزاد، موثق و شفاف تعیین می‌کنند.» اسپایسر مدعی شد، سخت است بتوان تصور کرد که سوری‌ها ابقای دولت بشار اسد را انتخاب کنند؛ زیرا در سایه حضور اسد در قدرت، سوریه هرگز امن و قدرتمند نخواهد شد.

ایران به تمامیت ارضی ما احترام می‌گذارد؛ ایرنا عبدالقادر بلوچ وزیر امور مناطق مرزی پاکستان، با حضور در مجلس سنای این کشور و ارائه توضیحاتی درخصوص روابط ایران و پاکستان و تحولات اخیر مرزی با تاکید بر اینکه کشورش روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: ایران به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان احترام می‌گذارد و انتظار متقابل نیز از پاکستان دارد.

وی افزود: ایران قصد انجام عملیات در داخل خاک پاکستان ندارد و نباید به نقل قول‌های نادرست رسانه‌ها درخصوص اظهارات مقامات نظامی ایران استناد و براساس آن قضاوت کرد. این وزیر دولت پاکستان با تاکید بر روابط دوستانه میان دو کشور، گفت: ایران و پاکستان به‌دنبال تقویت بیش از پیش روابط هستند و در تلاش هستند تا حجم مبادلات تجاری فی‌مابین را به 5میلیارد دلار افزایش دهند.

منع غیردموکراتیک استقرار صندوق‌های رای انتخابات؛ خانه ملت علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص ممانعت کانادا، عربستان و سودان از برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی ایران در این کشورها گفت: اقدام کشورهایی که اجازه حضور اتباع ایرانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را نداده‌اند اقدامی ضددموکراسی است. نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: انتخابات به عنوان یک اصل حداقل در کشوری مثل کانادا پذیرفته شده است لذا این اقدام غیردموکراتیک کانادایی‌ها قطعا در حافظه تاریخی ملت ایران به‌عنوان اقدامی علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران باقی مانده و به ثبت می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر