اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۴۳

حمایت ایران از توافق نفتی روسیه و عربستان

تعادل| رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشت که ایران از تمدید طرح کاهش تولید تا ماه مارس 8102 که روز دوشنبه میان خالدالفالح وزیر انرژی عربستان سعودی و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به توافق رسید، حمایت خواهد کرد. این خبرگزاری دیروز با انتشار این خبر اعلام کرد که یک منبع آگاه در ایران با مثبت خواندن این طرح گفته است که اگر همه با این طرح همراه شوند ایران نیز به آن خواهد پیوست. این منبع آگاه گفته است: «این توافق نشان داد که اوپک و غیراوپک به دنبال بازگرداندن تعادل به بازار نفت خام هستند. چیزی که برای امنیت کنترل مازاد عرضه در سال‌های پیش‌ رو ضروری است»

منبع دوم گفته است: «انتظار می‌رود ایران نیز به تمدید 9 ماهه طرح کاهش تولید نفت خام بپیوندد البته به شرطی که دیگر کشورها مانند عراق نیز از آن تبعیت کنند» رویترز در ادامه می‌نویسد که یکی از این منابع که به تفکر ایران در این مورد آشنا است می‌گوید: «نیاز به حمایت از قیمت‌ها برای اطمینان یافتن از حد مطمئنی از سرمایه‌گذاری‌ها در آینده وجود دارد. چیزی که مانع از کمبود عرضه در آینده می‌شود» جملاتی که رویترز آن را مشابه مواضع عربستان قلمداد کرده است. منبع دوم نیز به رویترز گفته است که برآورد می‌کند قیمت‌های نفت خام بین 15 تا 55 دلار در هر بشکه صعود داشته باشد و پس از ماه آگوست به 85 دلار در هر بشکه برسد.»


انتخابات، امنیت ایران را واکسینه می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات و حضور گسترده مردم در صحنه، امنیت ایران را در برابر تهدیدات دشمن واکسینه می‌کند. علی لاریجانی در جلسه توجیهی سرناظران و ناظران انتخابات که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، عنوان کرد: انتخابات و حضور گسترده مردم در صحنه، امنیت ایران را در برابر تهدیدات و طراحی‌های دشمن واکسینه می‌کند. رییس مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات شوراها افزود: باتوجه به تعدد نامزدهای انتخاباتی شورا در قم که بیش از 500 نفر هستند، وظیفه مجریان و ناظران دشوارتر می‌شود و باید روند انتخابات با دقت بیشتری پیگیری شود. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخی قوانین انتخابات شوراها نیاز به اصلاح و بازنگری دارد که در دوره‌های بعدی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. لاریجانی با ارائه پیشنهادی اظهار کرد: می‌توان در مجلس تصمیم گرفت ائتلاف‌های انتخاباتی که در وزارت کشور ثبت شده‌اند، در مرحله نخست پذیرفته شود تا شمارش آرا تسهیل شود، سپس آرای مستقل مورد شمارش قرار بگیرد. به گزارش خانه ملت، وی خاطرنشان کرد: نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا برعهده مجلس است و در چند ماه اخیر درگیر امور انتخابات بودیم، در این زمینه لازم است جایگاه مشخص و درستی برای انتخابات شوراها درنظر گرفته شود تا کار برای مجریان و ناظران آسان‌تر شود. رییس قوه مقننه بیان کرد: بهره‌گیری از تجربیات گذشته در انتخابات پیش رو اهمیت زیادی دارد، همچنین استفاده از روش‌های جدید هم می‌تواند در انتخابات مورد توجه قرار گیرد. وی گفت: قانون قبلی شوراها اختیارات بیشتری را تعریف می‌کرد، اما شورای نگهبان با توجه به مغایرتی که با قانون اساسی داشت، آن را نپذیرفت و وظایف و اختیارات شوراها را محدود به دریافت عوارض شهرداری و انتخاب شهرداران کرد که قابل‌قبول است. لاریجانی یادآور شد: انتخاب نامزدهای کارآمد و صحت عمل مجریان و ناظران از بخش‌های مهم در برگزاری انتخابات است و باید توجه داشت که به گفته رهبر معظم انقلاب، رای مردم حق‌الناس بوده و باید از آن صیانت کرد. وی تصریح کرد: ناظران انتخابات باید افرادی بی‌طرف باشند و حتی اگر به کاندیدایی متمایل هستند نباید آن را اعمال کنند چراکه بی‌توجهی به این امر برخلاف قانون و شرع است. رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از شاخصه‌های دیگر ناظران، صداقت و صحت عمل و آراستگی رفتار و عمل به قانون است. مردم باید در روند انتخابات اعتمادشان به اعمال ناظران جلب شود. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی امور در کشور و بگومگوهای سیاسی به اعتماد عمومی لطمه وارد کرد و مردم را دل آزرده ساخت. باید تلاش شود این اعتماد تقویت شود تا طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب شاهد حضوری گسترده در انتخابات باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر