گفت‌وگو بر سر نفت

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۴۰


فایننشال تایمز:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به گفت‌وگوهای روسیه و عربستان در خصوص افزایش بهای نفت خام اشاره دارد. بر این اساس، وزیر نفت عربستان و وزیر انرژی روسیه در پکن، پایتخت جمهوری خلق چین در دیدار و گفت‌وگو با هم توافق کردند که برای تقویت بازار نفت، تولید نفت خام را کاهش می‌دهند. پس از اعلام توافق دو کشور بزرگ صادرکننده نفت، قیمت نفت خام بلافاصله افزایش پیدا کرد. قیمت نفت خام برنت بشکه‌یی 51.63 دلار شد که نسبت به قیمت بسته شده قبلی ۷۹ سنت یا 1.66درصد افزایش داشت. خلیل الفالح، وزیر نفت عربستان و همتای روسی‌اش، الکساندر نواک بامداد دوشنبه، ۱۵ مه بعد از دیدار و گفت‌وگو با هم در پن، به‌طور مشترک اعلام کردند که توافق کاهش تولید نفت برای تقویت بازار را از میانه سال جاری تا مارس ۲۰۱۸ تمدید خواهند کرد. سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت اوپک که عربستان سعودی ریاست دوره‌یی آن را به عهده دارد و سایر تولیدکنندگان نفت خام که روسیه آنها را هدایت می‌کند، سال گذشته توافق کرده بودند که تولید نفت خام را در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به میزان 1.8میلیون بشکه کاهش دهند.


فیگارو:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به نخست‌وزیری فیلیپ ادوارد در فرانسه اختصاص داده است. بر این اساس، «ادوارد فیلیپ» به نخست‌‌وزیری فرانسه منصوب شده است. رییس‌جمهور جدید فرانسه در حکمی «ادوارد فیلیپ» را به نخست‌‌وزیری این کشور منصوب کرد. «ادوارد فیلیپ» ۴۶سال داشته، وکیل و سیاستمدار فرانسوی از حزب جمهوری‌خواه این کشور است. وی از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون شهردار شهر «هاور» (Havre) فرانسه بوده است. لازم به ذکر است، به دنبال اتمام شمارش آرا در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در هفته گذشته، «امانوئل ماکرون» بر «مارین لوپن» رقیب خود از حزب راست‌گرای جبهه ملی این کشور پیروز شد و به ریاست‌جمهوری فرانسه رسید.


گاردین:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به دونالد ترامپ اختصاص داده است.

بر این اساس، گفته می‌شود که دونالد ترامپ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌یی را در مورد داعش در اختیار وزیر خارجه و سفیر روسیه قرار داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، (راست) به همراه سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن (چپ) در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کردند. بنا بر گزارش‌ها دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه و سفیر روسیه در واشنگتن، اطلاعات طبقه‌بندی شده‌یی درباره گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را با آنها در میان گذاشته است. روزنامه واشنگتن‌پست می‌گوید که نهادهای اطلاعاتی امریکا آن اطلاعات فوق‌سری را از یکی از کشورهای متحد واشنگتن دریافت کرده بودند و اجازه قبلی ارائه آن به روسیه را نداشتند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه گذشته (۱۰ مه) به همراه سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد. مخالفان دولت ترامپ به‌شدت از آن دیدار انتقاد کرده بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر