از منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۰۶

پیش‌بینی آزادسازی کامل موصل تا قبل از ماه رمضان

نیروهای عراقی در محله‌های تحت تصرف داعش در موصل پیشروی‌هایی داشتند و این اقدامات در چارچوب تلاش نیروهای عراقی برای خارج کردن تروریست‌های مستقر در مسجد نوری تا قبل از ماه رمضان صورت گرفته است. به گزارش الوطن العربی نوفل الضاری، ستوان یکم عراقی گفت:«اگر به این سرعت به پیشروی‌ها ادامه دهیم، می‌توانیم کار را ظرف چند روز تمام کنیم. نیروهای داعش آخرین نفس‌های خود را می‌کشند، آنها به صورت کامل محاصره شده‌اند. با وجود مقاومتی که نیروهای داعش در آخرین مقر خود در عراق نشان می‌دهند اما قدرت به دست نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم افتاده است.» فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که تنها ۱۲کیلومتر مربع از موصل مانده است تا از دست داعش آزاد شود. یحیی رسول در یک کنفرانس خبری افزود که آمار کشته‌های داعش تا به امروز به ۱۶هزار و ۴۶۷تروریست رسیده است. وی گفت:«بخش شرق موصل 100درصد آزاد شده و زندگی در آن به حالت عادی بازگشته است.»


طرح ترکیه برای تاسیس ۲ پایگاه نظامی در سوریه

ستاد کل ارتش ترکیه قصد دارد در بلندی‌های استراتژیک نزدیک شهر«الباب» سوریه دو پایگاه نظامی تاسیس کند. به گزارش دیلی‌صباح، ویسی قایناق، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش درحال بررسی تاسیس دو پایگاه نظامی در نزدیکی شهر الباب در شمال سوریه است. وی افزود: ستاد کل ارتش قصد دارد دو پایگاه در بلندی‌های استراتژیک «آکیل» در غرب الباب تاسیس کند. یکی از این پایگاه‌ها متعلق به ژاندارمری خواهد بود و دیگری یک پایگاه نظامی عادی است. به گفته معاون نخست‌وزیر ترکیه، هدف از تاسیس این پایگاه‌ها آموزش مردم محلی است تا بتوانند پلیس و ژاندارمری خود را داشته باشند. ارتش ترکیه با همکاری گروهی از معارضان سوری موسوم به «ارتش آزاد سوریه» شهر الباب را از کنترل داعش آزاد کرده است.


کویت از تمدید توافق نفتی وین حمایت می‌کند

وزیر نفت کویت با اشاره به رایزنی‌های گسترده میان اعضای اوپک و دیگر صادرکنندگان نفت برای تمدید 6 ماهه توافق نفتی وین، حمایت کشورش را از تمدید این توافق اعلام کرد. عصام المرزوق روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از مهم‌ترین تلاش‌های کویت و دیگر اعضای اوپک را رایزنی جهت برقراری ثبات در بازارهای جهانی میان عرضه و تقاضا توصیف کرد و گفت:«کویت از توافق ریاض و مسکو در زمینه تمدید 6 ماهه توافق نفتی وین استقبال می‌کند چراکه با اجرای این توافقنامه می‌توان ذخایر نفتی انباشته شده در جهان را به صورت قابل ملاحظه‌یی کاهش داد.» کویت درحال حاضر ریاست کمیته نظارت بر اجرای توافق نفتی وین را بر عهده دارد و با برگزاری جلسات کارشناسی به عضویت روسیه و ونزوئلا و عمان، گزارش‌های دوره‌یی را در زمینه پایبندی صادرکنندگان نفت به توافق وین ارائه می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر