پیروزی اولیه مرکل

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۸۷


ال‌پاییس:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به پیروزی مرکل در انتخابات یک ایالت کلیدی آلمان اختصاص دارد. بر این اساس، نتایج اولیه شمارش آرا در پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان نشان می‌دهد، اتحادیه دموکرات مسیحی که آنگلا مرکل، صدراعظم را در راس قدرت دارد، توانسته حزب سوسیال دموکرات را شکست دهد. آن طور که حزب مرکل مدعی است، اتحادیه دموکرات مسیحی توانسته 34.5درصد آرا را به خود اختصاص دهد و گوی رقابت را در ایالت وست‌فالیا راین از حزب رقیب، اس‌پی‌دی که حدود 30.5درصد آرا را کسب کرده، برباید. نتایج انتخابات در ایالت وستفالیا راین یکی از معیارهای پیش‌بینی برای انتخابات سراسری ماه سپتامبر در آلمان است. پیروزی حزب مرکل در این ایالت همچنین تاریخی خوانده شده چرا که وست‌فالیا راین، پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان، از زمان جنگ جهانی دوم تا امروز اغلب در کنترل سوسیال دموکرات‌ها بوده است. به همین علت هم رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان، مارتین شولز، امروز را روز سختی برای تاریخ اس‌پی‌دی ارزیابی کرده است.


فیگارو:

این روزنامه تیتر یک خود را به آغاز دوران ریاست‌جمهوری امانوئل ماکرون اختصاص داده است. بر این اساس، فرانسوا اولاند قدرت را رسما به امانوئل ماکرون سپرده است. رییس‌جمهوری جدید فرانسه از مدافعان سرسخت اتحادیه اروپاست و نخستین اقدام دیپلماتیک او دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خواهد بود. در همین راستا، روز یک‌شنبه (۱۴ مه / ۲۴ اردیبهشت) امانوئل ماکرون کار خود را به عنوان رییس‌جمهور جدید فرانسه آغاز کرد. مراسم انتقال قدرت از فرانسوا اولاند به ماکرون در کاخ الیزه، مقر ریاست‌جمهوری فرانسه برگزار شد. ماکرون با ۳۹ سال سن جوان‌ترین رییس‌جمهوری فرانسه به‌شمار می‌رود. نخستین سفر رسمی خارجی ماکرون به برلین، برای ملاقات با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خواهد بود. ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری که دور دوم آن روز هفتم مه برگزار شد، بیش از ۶۵ درصد آرا را کسب کرد.


فایننشال تایمز:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به تاثیر حملات سایبری اخیر اشاره دارد. این روزنامه عنوان کرده است که صاحبان کسب‌وکار در گوشه و کنار جهان آماده موج جدید حملات سایبری هستند. در همین رابطه پلیس اروپا (یوروپل) در بیانیه‌یی نسبت به احتمال تکرار حملات سایبری جدید از صبح روز دوشنبه هشدار داده است. رییس یوروپول ضمن بیان اعلام این مطلب که در حمله سایبری روز جمعه در 150 کشور 200 هزار رایانه مورد حمله واقع شده‌اند، درباره افزایش تهدید این حملات سایبری هشدار داد. در همین حال یکی از کارشناسان امنیتی انگلیس نیز روز یک‌شنبه هشدار داد که روز دوشنبه حمله سایبری گسترده‌‌یی رخ خواهد داد. «مالور تک» محقق و کارشناس امنیتی که پیش از این نیز به خنثی‌سازی حمله سایبری روز جمعه در این کشور کمک کرده بود، این پیش‌بینی را کرده است. روز جمعه در اقدامی بی‌سابقه هکر‌ها با استفاده از سیستم‌هایی که گفته می‌شود به وسیله آژانس امنیت ملی امریکا ایجاد و توسعه یافته، ده‌ها هزار کامپیوتر در حدود 100کشور را هدف حمله سایبری قرار دادند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر