اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۷۵

ابلاغ آیین‌نامه کسب و کار تا 2روز آینده

شاتا| وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب آیین‌نامه کسب‌وکار در دولت خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این آیین‌نامه ظرف یک تا دو روز آینده به دستگاه‌های مختلف ابلاغ خواهد شد. وی با اشاره به حضور هیات‌های خارجی در دوران پسابرجام در ایران و تاثیر مثبت آن بر بهبود روابط تجاری ما با دنیا تصریح کرد: در دوران پسابرجام و با تبادل هیات‌های تجاری همکاری‌های ما با سایر کشور‌ها در این زمینه شروع شده است. نعمت‌زاده با اشاره به مشکلاتی که در زمینه شاخص کسب‌وکار داریم، افزود: برخی مقررات داخلی در زمینه گسترش روابط تجاری ما مسائلی را ایجاد می‌کند که به عنوان نمونه می‌توان به وضعیت کسب‌وکار اشاره کرد، زیرا ما در این شاخص هنوز به رتبه و جایگاه خوب خود نرسیده‌ایم. این عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید توانستیم رتبه ایران در شاخص کسب‌وکار را از بین 180 کشور به 120 برسانیم. درحالی که پیش از این رتبه ما 152 بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خارجی‌ها به‌طور قطع وضعیت ما را رصد می‌کنند. بنابراین لازم است وضعیت کسب‌وکار را به بهترین شکل اصلاح کنیم. نعمت‌زاده با اشاره به آیین‌نامه ارتقای کسب‌وکار در کشور تصریح کرد: کسب‌وکار 10 شاخص دارد که در این آیین‌نامه تکالیف همه دستگاه‌ها را برای ارتقا در این زمینه مشخص کرده‌ایم و این آیین‌نامه تا دو روز آینده به آنها ابلاغ خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم برای ارتقای شاخص کسب‌وکار تلاش‌های جدی‌تری داشته باشیم، یادآور شد: به‌طور قطع با ابلاغ و اجرای این آیین‌نامه رتبه ایران در شاخص کسب‌وکار بهتر خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که با این اقدام می‌توانیم به رتبه 70 برسیم.


2 دستاورد شورای گفت‌وگو

فارس| عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر این شورا گفت: تسویه بدهی دولت با تسعیر نرخ ارز و استرداد مالیات صادرکنندگان از جمله دستاوردهای مهم اخیر این جلسات بوده است. محمد لاهوتی در مورد خروجی جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با توجه به حضور مستمر وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزرای مربوطه و نمایندگان مجلس در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، جلسات مذکور تاکنون خروجی‌ بسیار مهمی داشته است. عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: موضوع استرداد مالیات صادرکنندگان، تسویه بدهی دولت با تسعیر نرخ ارز، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، کاهش حسابرسی 10ساله بنگاه‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی و کاهش آن از 10سال به یک‌سال، رد دیون دولت و همچنین بازپرداخت وجوه ارزی تولید‌کنندگان بدهکار بر اثر نوسانات ارزی از خروجی‌های مهم این جلسات بوده که تا به امروز اجرایی شده است.


اطلاعیه مهم برای صادرکنندگان به قطر

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اعلام کرد: طی بخشنامه اخیر دولت قطر که از ژانویه 2017 به اجرا درآمده است، ورود هرگونه مواد غذایی به این کشور بدون درج اطلاعات مربوطه روی بسته‌بندی کالا شامل مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و دیگر اطلاعات به زبان انگلیسی و عربی ممنوع است. به گزارش پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت محمود بازاری افزود: کلیه صادرکنندگان مواد غذایی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله کشور قطر، موظف به رعایت مقررات کشورهای هدف هستند و باید نسبت به اصلاح فرآیندهای تولید، تامین و تدارک کالاهای صادراتی خود اقدام کنند. وی در پایان تاکید کرد: مسوولیت هرگونه ایجاد خسارت و ضبط کالا توسط گمرکات کشور هدف به عهده صادرکنندگان خواهد بود.


دعوت از کشورهای امریکای‌لاتین برای سرمایه‌گذاری

ایرنا| ایران در قالب برنامه ششم توسعه سرمایه‌گذاری 50میلیارد دلاری در بخش معدن وصنایع معدنی را برنامه‌ریزی کرده که در این زمینه از مشارکت کشورهای امریکای‌لاتین استقبال می‌کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم‌اندیشی فرصت‌های همکاری ایران با کشورهای امریکای‌لاتین در بخش معدن و صنایع معدنی، با حضور سفرا و دیپلمات‌های این کشورها در محل سازمان ایمیدرو افزود: ایران علاقه دارد تا با کشورهای امریکای‌لاتین در زمینه‌های مورد توافق همکاری وسیع‌تری داشته باشد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: ایران از ذخایر غنی سنگ‌آهن، مس، سرب، روی، طلا، کروم و نیکل برخوردار است و با توجه به سیاست‌های ابلاغی دولت در حوزه معدن و صنایع معدنی در چارچوب برنامه ششم توسعه، قرار است سطح تولید ناخالص داخلی

(جی‌دی‌پی) را ارتقا بخشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر