اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۶۷

6800 نوآموز عشایری «دو زبانه» هستند

آنا| مدیرکل آموزش پیش‌دبستانی با بیان اینکه بر اساس قانون مصوب مجلس، وزارت آموزش و پرورش متولی حاکمیتی دوره پیش‌دبستانی است، از طراحی نظام جامع شایستگی حرفه‌یی مربیان پیش‌دبستانی خبر داد. رخساره فضلی مدیرکل آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش درخصوص «اختلاف بین آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی درباره مسوولیت ایجاد مراکز پیش‌دبستانی»، اظهار کرد: در حال حاضر دیگر چیزی به نام مساله و اختلاف بین این دو دستگاه نباید مطرح شود.

مدیرکل آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت ما بر این مناطق است و عموما مناطق محروم و مرزی به خصوص کلاس‌های چندپایه مورد توجه است و آمارها نشان می‌دهد در بخش عشایری حدود 7600 نوآموز در کلاس چندپایه داریم که 6800 نوآموز آنها دو زبانه هستند؛ ضمن اینکه برای مناطق محروم عشایری و مرزی و کودکان با نیازهای ویژه برنامه‌های عملیاتی داریم.

فضلی اضافه کرد: در گذشته درخصوص دوره پیش‌دبستانی اختلاف نظر وجود داشت زیرا ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون داشتیم و سازمان بهزیستی نیز از مجلس قانون داشت، اما در حال حاضر مجلس شورای اسلامی موضوع را حل کرده و پایان داده است و این قانون در شورای نگهبان نیز تایید شده است.


اسکان اضطراری 8000نفر

از زلزله‌زدگان خراسان

ایسنا| رییس سازمان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله 5.7 ریشتری در خراسان شمالی گفت: 8هزار نفر از زلزله‌زدگان این استان اسکان اضطراری یافتند. به گزارش ایسنا، ضیایی افزود: شدت زلزله در شهرستان بجنورد به اندازه‌یی بوده که برخی از منازل مسکونی و تاسیسات بین 40 تا 50درصد تخریب شدند.

وی ادامه داد: بعد از زمان وقوع زلزله نیروهای امداد و نجات در محل‌های حادثه دیده حاضر شده و اقدام به امداد و نجات کردند و طی چهار پنج ساعت اولیه امر امداد و نجات به پایان رسید. ضیایی با اشاره به اینکه 2300چادر در مناطق مختلف شهری و روستایی زلزله‌زده توزیع شده است، اظهار کرد: از این تعداد فقط 500 تخته در روستای قصر قجر بوده است.

وی با بیان اینکه تمامی واحدها روستایی دارای بیمه حوادث هستند، گفت: این امر اقدام بسیار خوبی بوده و بهتر است سایر استان‌ها نیز از این طرح تاثیر بگیرند چراکه در زمان بروز حادثه بسیار کارگشاست. به گفته ضیایی، 19 روستا در این استان بر اثر بروز زلزله خسارت دیدند.


ذخیره 7 برابری

مصرف روزانه خون

ایرنا| سازمان انتقال خون اعلام کرد: به ذخیره بیش از 7برابری مصرف روزانه خون در همه گروه‌های خونی و ملزومات مصرفی و کیت‌های آزمایشگاهی دست یافته‌ایم که این از افتخارات دولت تدبیر و امید است. گفته می‌شود که در دوره دولت دهم به خصوص در 6ماهه آخر فعالیت آن دولت به دلیل بحران اقتصادی حاکم، تامین ملزومات اولیه خونگیری و نیز پشتیبانی کافی با مشکلات عدیده‌یی مواجه شد، به‌گونه‌یی که ذخایر استراتژیک کیسه خونگیری و کیت غربالگری آزمایشات غربالگری ویروسی کشور در نیمه سال 1392 به عدد صفر رسید و منجر به مدیریت روزانه کیت، کیسه و اقلام مصرفی سازمان انتقال خون شد.

در ادامه این گزارش آمده است، براساس نامه‌های مدیرعامل وقت این سازمان به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی، این سازمان با بیش از 2هزار میلیارد ریال کسری منابع (نزدیک به سه برابر اعتبارات سالانه سازمان انتقال خون در آن زمان) دیگر قادر به تامین ملزومات اولیه خونگیری نبود. این گزارش می‌افزاید، این مساله در سال آخر فعالیت دولت دهم منجر به کاهش خونگیری 5/5درصدی در 6ماهه اول سال 92 نسبت به شش ماهه اول سال 91 شد.

درادامه این گزارش آمده است، عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که میزان توزیع خون در زمان‌های یاد شده به مراکز درمانی با کاهش معنی‌دار همراه بوده است و هم‌اکنون با ذخیره بیش از 7 برابر مصرف روزانه در سراسر کشور و در همه گروه‌های خونی و پاسخ نیاز مراکز درمانی و ذخیره راهبردی یک ساله کیسه خون و ملزومات مصرفی و کیت‌های آزمایشگاهی از افتخارات دولت تدبیر و امید است.


صدور ۱۰۴ اخطاریه برای واحدهای آلاینده پاکدشت

ایسنا| رییس اداره محیط زیست پاکدشت ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در این شهرستان انجام شده است، گفت: بخشی از آلودگی هوای شهرستان پاکدشت متاثر از شهر تهران و شهرستان ری است. عزیز میکاییلی با اشاره به اینکه از ابتدای سال دو پایش ویژه و یک پایش کل در شهرستان پاکدشت داریم، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸واحد پایش شده و ۴۹ پایش ویژه نیز انجام شده است. تاکنون ۱۰۴ اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر شده و ۳۳ مورد نیز شناسایی واحد جدید داشته‌ایم.

رییس اداره محیط زیست پاکدشت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳ مورد جمع‌آوری و انتقال واحدهای آلاینده داشته‌ایم، اظهار کرد: طی سه مرحله اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر می‌شود که نخستین آن اخطاریه یک ماهه است چنانچه واحدهای آلاینده به آن توجهی نکنند، اخطاریه‌یی به مدت ۱۵روز برای رفع آلایندگی صادر خواهد شد. آخرین اخطاریه نیز اخطاریه یک هفته‌یی است که اگر به آن بی‌توجهی کنند با توجه به نمونه‌برداری و مستنداتی که داشته‌ایم موضوع آلایندگی را در مراجع قضایی مطرح و واحد را در لیست صنایع آلاینده قرار داده و از ادامه فعالیت آن ممانعت می‌کنیم.

میکاییلی با اشاره به اینکه در شهرستان پاکدشت بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی و خدماتی وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون موفق نشده‌ایم تمام واحدها را پایش یا شناسایی کنیم. اولویت ما با واحدهای شاخصی است که فعالیت صنعتی و تولیدی داشته باشند. وی تاکید کرد: قصد داریم تمام واحدهای موجود در شهرستان را پایش و شناسایی و آنان را مجاب کنیم که تمهیدات زیست محیطی را پیش‌بینی کنند. هزینه پایش و ماموریت‌ها در طول یک ماه بالغ بر 1.5 تا ۲ میلیون تومان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر