لزوم اصلاح شناسنامه‌های مخدوش برای انتخابات

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۶۶

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور با بیان اینکه داشتن شناسنامه و شماره ملی برای حضور در انتخابات الزامی است، اظهار کرد: افرادی که شناسنامه آنها مخدوش یا مفقود شده است، می‌توانند تا پایان روز 27 اردیبهشت به اداره‌های سازمان ثبت‌احوال در سراسر کشور مراجعه و در کمترین زمان سند هویتی خود را دریافت کنند. به گزارش آنا، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر اظهار کرد: برابر قانون سازمان ثبت احوال به عنوان عضو ثابت هیات اجرایی ستاد انتخابات در سراسر کشور فعالیت دارد که این سازمان از آغاز ثبت‌نام کاندیداها تا پایان روز انتخابات فعالیت‌های خود را در چند مرحله آغاز کرده است.

وی افزود: اقدامات سازمان ثبت احوال از روز ثبت‌نام کاندیداها و احراز هویت آنها آغاز شد که بر این اساس سازمان از طریق برقراری ارتباط الکترونیک در سراسر کشور احراز هویت را به فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و وزارت کشور ارسال کرده و پاسخگوی سوالات مربوط بوده است. ابوترابی با بیان اینکه داشتن شناسنامه یکی از مهم‌ترین اقلام حضور در انتخابات است، عنوان کرد: البته امسال با هماهنگی انجام شده با شورای نگهبان شماره ملی هم به عنوان یکی از نیازهای حضور در انتخابات تلقی شده است. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: ایرانیان مقیم خارج کشور نیز می‌توانند با به همراه داشتن گذرنامه در انتخابات حضور داشته باشند. ابوترابی یادآور شد: اگر شناسنامه فردی در داخل کشور مخدوش یا مفقود شده است، می‌تواند برای حضور در انتخابات تا پایان روز 27 اردیبهشت به یکی از ادارات ثبت احوال مراجعه و درخواست اخذ شناسنامه مجدد را به ثبت برساند زیرا داشتن تنها کارت ملی یا شماره ملی برای حضور در انتخابات کفایت نمی‌کند. وی افزود: سازمان ثبت‌احوال کشور برای حضور مردم در انتخابات روند صدور شناسنامه را تسریع بخشیده است بر این اساس که اگر افراد تا پایان روز 27 اردیبهشت درخواست خود را ثبت کنند در شهرستان‌ها در کمتر از 24 ساعت و در تهران بیش از 24 ساعت شناسنامه مجدد صادر و از طریق پست یا دفاتر پیش‌خوان شناسنامه صادر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر