اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۶۲

دوسوم از زائران عرب‌‎زبان در مشهد را از دست دادیم

مشهد| رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه دو‌سوم از زائران عرب‌زبان را از دست دادیم، گفت: امیدواریم در آینده رابطه ایران با کشورهای عربی در حدی باثبات باشد که پذیرای زائران حوزه خلیج‌فارس باشیم. محمد قانعی اظهار کرد: طی دو سال قبل به دلیل تنشی که در روابط با کشورهای عربی رخ داد، بخشی از زائران عرب‌زبان را از دست دادیم، البته به تدریج ورود این زائران به خصوص از کشور بحرین آغاز شد اما به میزان مطلوب نرسید. وی خاطرنشان کرد: شیعیان عربستان و بحرین به اقامت طولانی‌مدت در مشهد علاقه‌مند بودند و سفر به مشهد را دوست داشتند. در واقع با شرایطی که بعد از حمله به سفارت عربستان به وجود آمد حدود دو‌سوم از زائران عرب‌زبان را از دست دادیم.

افتتاح دومین بخش پیوند کبد در گیلان

رشت| رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نخستین بخش پیوند کبد در گیلان و دومین آن در کشور امروز در بیمارستان رازی رشت افتتاح شد. شاهرخ یوسف‌زاده‌چابک افزود: بعد از استان فارس، گیلان دومین استان کشور است که به دستگاه، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص برای پیوند کبد مجهز شد. وی گفت: تاکنون در گیلان فقط پیوند کلیه انجام می‌شد و بقیه اعضای بیماران مرگ مغزی نظیر کبد و ریه برای پیوند به بیمارستان‌هایی نظیر نمازی شیراز و سینای تهران منتقل می‌شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه خرید دستگاه‌ها و تجهیزات بخش پیوند کبد بیمارستان رازی رشت را 35 میلیارد ریال اعلام کرد.

اعلام آمادگی آفریقای‌جنوبی برای سرمایه‌گذاری در البرز

کرج| رییس اداره تجارت با خاورمیانه وزارت صنعت و تجارت آفریقای‌جنوبی گفت که کشورش آماده است تا در ظرفیت‌های بالای موجود در استان البرز سرمایه‌گذاری کند. سیما سارات‌ها دیروز در نشست تخصصی بین فعالان اقتصادی البرز و هیات تجاری آفریقای‌جنوبی با اشاره به دسترسی به کشورهای حوزه بالکان گفت: ما آمادگی داریم پل ارتباطی البرز به این کشورها در این حوزه باشیم. وی خاطرنشان کرد: آفریقای‌جنوبی علاقه‌مند به توسعه مناسبات و ایجاد تحول مثبت در روابط اقتصادی با ایران است. سارا دین رایزن اقتصادی آفریقای‌جنوبی در ایران نیز در ادامه این نشست بر اشتیاق تجار آفریقای‌جنوبی برای برقراری و گسترش روابط تجاری با تجار ایران تاکید کرد. وی ادامه داد: فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا دو کشور بتوانند همدیگر را بهتر بشناسند و از ظرفیت‌های موجود یکدیگر استفاده لازم را ببرند. وی گسترش همکاری‌های مشترک اقتصادی و نیز دعوت از بخش خصوصی البرز برای سفر به آفریقای‌جنوبی و بازدید از امکانات تجاری و بازرگانی آن کشور را از دیگر اهداف سفر خود به این استان دانست.

تقدیر وزیر نیرو از شرکت آب وفاضلاب روستایی استان ایلام

ایلام| در همایش آیین خدمات‌رسانی آب و برق و جشن آبرسانی به 5200 روستای کشور در روز سه‌شنبه 19/2/96 که با حضور مسوولان کشوری، نمایندگان مجلس، وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد از تیموری مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان ایلام تقدیر شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام در قسمتی از این لوح آمده: توسعه روستاها مرهون تلاش ارزشمند مدیران و کارکنانی است که با تدبیر و امید و روحیه جهادی در این عرصه نقش‌آفرینی می‌کنند و با آبرسانی به 5200 روستا با جمعیت 4میلیون نفر در دولت یازدهم گامی بلند در راه توسعه روستاهای کشور برداشته شده است، از تلاش‌های مجدانه جنابعالی و همکارانتان در راستای تحقق اهداف صنعت آب و آبرسانی روستاها تقدیر و تشکر می‌کنم.

استان خراسان جنوبی رتبه دوم حوزه گردشگری کشور را کسب کرد

بیرجند| قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی رتبه دوم حوزه گردشگری کشور را به خود اختصاص داد. محمد فرهادی دیروزدر بازدید از طرح‌های گردشگری استان اظهار داشت: استان خراسان جنوبی بر اساس گزارش عملکردی که از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور تدوین شده در بخش‌های مختلفی همچون نوروزگاه‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی، خدمات سفر و تشکل‌های مردم‌نهاد در سال جاری موفق به کسب رتبه دوم شده است. وی به افزایش گردشگری در ابعاد کمی و کیفی اشاره کرد و افزود: تاکنون اقدامات مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به انجام رسیده اما هنوز باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

آغاز برداشت گل محمدی در خراسان شمالی

بجنورد| مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت گل محمدی در 225هکتار در خراسان شمالی از باغ‌های گل محمدی استان آغاز شد. محمدعلی شریکیان گفت: برآورد می‌شود امسال 140تن از گلزارهای استان برداشت شود. وی گفت: فاروج با 45 هکتار سطح زیرکشت، قطب تولید گل محمدی در استان محسوب می‌شود. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه خراسان شمالی، اقلیمی مساعد برای کشت گل محمدی و گیاهان دارویی است، افزود: با ایجاد کارخانه بسته‌بندی بجنورد با ظرفیت 400تن و واحد فرآوری گیاهان دارویی جاجرم با ظرفیت 800تن، زیرساخت فرآوری گل محمدی در استان در حال فراهم شدن است. شریکیان گفت: گل محمدی، مقاوم و سازگار با شرایط محیطی و کم آب طلب است و امکان توسعه کشت ارگانیک آن نیز وجود دارد.

13کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‎شود

همدان| مدیر حج و زیارت استان همدان تصریح کرد: امسال 13کاروان از استان همدان به حج تمتع اعزام می‌شود. محسن ساغرچی از افزایش 30درصدی اعزام کاروان‌ها به حج تمتع خبر داد و تصریح کرد: امسال 13 کاروان از استان همدان در قالب 1729 نفر برای ادای حج تمتع به عربستان اعزام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر