پروژه فرآوری سنگ‌آهن؛ نمادی از بهره‌وری

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۵۶

با حضور احمد زمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، حسین ناجی رییس و سایر اعضای هیات‌مدیره و صادقی مدیرعامل ذوب آهن، جمعی از مدیران و مسوولان و همکاران بخش آگلومراسیون، پروژه فرآوری سنگ آهن ذوب آهن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پروژه فرآوری سنگ آهن در ذوب آهن اصفهان در ادامه اقدامات مختلف در جهت صرفه‌جویی، استفاده بهینه از مواد اولیه و افزایش تولید با هدف افزایش عیار آهن و کاهش عیار عناصر مضر در آن با بهره‌گیری از دانش و تخصص کارکنان و با استفاده از تجهیزات این شرکت انجام و به بهره‌برداری رسید.

حسن ضیا، معاون پشتیبانی و ساخت ذوب‌آهن اصفهان در مراسم افتتاح این پروژه با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به اینکه فرآیند تولید چدن و فولاد در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان به روش کوره بلند انجام می‌شود هر چه سنگ آهن ورودی کوره بلند از عیار بالاتری برخوردار باشد ،راندمان کوره افزایش یافته و به تبع آن قیمت تمام شده محصول تولیدی پایین می‌آید. وی ظرفیت کل تولید این پروژه را 200تن در ساعت عنوان کرد که 180تن در ساعت تولید محصول اصلی است.

معاون پشتیبانی و ساخت این شرکت افزود: از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه این است که کلیه عملیات اعم از ساخت و نصب اسکلت فلزی ساختمانی، تجهیزاتی و تابلو‌های برق(MCC) و تابلو PLC در داخل کارخانه و توسط پرسنل شرکت در معاونت‌های پشتیبانی و ساخت و معاونت بهره‌برداری انجام گرفته است. طراحی این پروژه نیز توسط حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و به طور خاص توسط مدیریت ارشد مهندسی کارخانه انجام شده است.

ضیاء اظهار کرد: تامین تجهیزات پروژه عمدتا از تجهیزات داخل انبار‌ها انجام شده و بخش کوچکی توسط مدیریت خرید تجهیزات خریداری شده است. مجموعه تجهیزات از طریق سیستم اتوماسیون و از طریق HMI کنترل و بهره‌برداری می‌شود که طراحی و اجرای آن و برنامه PLC توسط مدیریت اتوماسیون و ارتباطات انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر