از منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۳۹

تایید ارتباط حزب حکمتیار با طالبان

حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار مدعی شد که شماری از رهبران سیاسی طالبان و حزب اسلامی برای پیوستن طالبان به روند صلح افغانستان با هم در تماس هستند. گروه طالبان این ادعای حزب اسلامی را رد کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، قریب الرحمن سعید، مسوول کمیته فرهنگی و مطبوعاتی این حزب گفته تماس طالبان براساس دعوت حزب اسلامی از این گروه برای پیوستن به روند صلح است. طالبان این ادعا را رد کرده است. در گذشته نیز بارها افرادی از طالبان با دولت افغانستان وارد مذاکره شده ولی گروه طالبان هر نوع مذاکره با نمایندگان دولت افغانستان را رد می‌کرد.


اعلام وضعیت فوق‌العاده سایبری در کویت

به دنبال وقوع حملات سایبری گسترده در سطح بین‌المللی مسوولان کویت ضمن ابراز نگرانی شدید، تدابیر گسترده‌یی برای جلوگیری از حمله هکرها اتخاذ کرده‌اند. بنابر این گزارش، بانک مرکزی کویت به تمامی بانک‌ها ابلاغیه و اطلاعات گسترده‌یی برای در پیش گرفتن اقدامات احتیاط‌آمیز ابلاغ کرده است. وزارت دارایی کویت همچنین نسبت به ورود هکرها به سیستم بانکی و سامانه پرداخت پول سیار مردمی نگرانی دارد و طی ساعت‌های گذشته عملیات رصد گسترده‌یی در این زمینه انجام شده است. این حمله نخست کشورهای اروپایی را هدف قرار داد و شرکت‌های معتبر ارائه‌ دهنده سرویس‌های پست الکترونیک پیش از افزایش گستره آن موفق به شناسایی و مهار باج‌افزار شدند.


پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل

نیروهای ضد تروریسم عراق دوشنبه با حمله غافلگیرانه وارد 2محله استراتژیک در غرب موصل شدند. به گزارش العربیه، نیروهای ضدتروریسم عراقی پس از درگیری‌های شدید با شبه‌نظامیان داعش توانستند وارد دو منطقه الرفاعی و الربیعی در غرب موصل شوند. این درحالی است که نیروهای واکنش سریع و گردان 19 ارتش عراق روز گذشته دو محله موسوم به کوی اقتصادی را از داعش بازپس گرفتند. نیروهای عراقی با وجود شرایط سخت درگیری‌ها با داعش در مناطق مسکونی توانسته‌اند بیش از 4هزار خانواده غیرنظامی را از مناطق آزاد شده موصل به جاهای دیگری انتقال دهند. پس از گذشت 210روز از عملیات آزادسازی موصل، داعش بخش‌های وسیعی از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است. منابع نظامی عراق می‌گویند بیش از 90درصد از مناطق موصل آزاد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر