اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۲۵

دستاورد بانک صنعت

و معدن در صنعت کاشی

بانک صنعت و معدن با تامین حدود ١٥٦میلیون یورو تسهیلات ارزی و ٥٥میلیارد تومان تسهیلات ریالی را در بخش صنعت ساختمان (تولید کاشی) بیش از یک‌هزار و ١٠٠ شغل در کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، از طرح‌های تولید کاشی که توسط این بانک تامین مالی شده‌اند، طرح‌های میلاد یزد، پارس کویر یزد، امین میبد، برج اردکان، آرین سرام ابرکوه در استان یزد و پردیس آباده در استان فارس با ٥٤ میلیون و ٥٠٠ هزار یورو تسهیلات ارزی و ٢٦میلیارد تومان تسهیلات ریالی بهره‌برداری شده و زمینه اشتغال ٤٩٥ نفر را فراهم کرده‌اند.

این در حالی است که طرح‌های آبنوس ابرکوه، سیمین یزد، یکتا گرانو میبد و شایان سرام میبد در استان یزد، تندیس ابریشم در استان خراسان رضوی، روماک نایین در استان اصفهان و وش نگار در استان سیستان و بلوچستان با مجموع ١٠١میلیون و ٥٠٠ هزار یور تسهیلات ارزی و ٢٩میلیارد تومان تسهیلات ریالی در حال اجرا هستند که با افتتاح آنها ٦٠٨ شغل ایجاد می‌شود.


تقدیر رییس کل

بیمه مرکزی از بیمه البرز

در پی کسب رتبه اول انفورماتیک شرکت بیمه البرز در بین شرکت‌های بیمه، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارسال لوح از این شرکت قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه البرز، عبدالناصر همتی، ‌رییس کل بیمه مرکزی در این لوح قدردانی خطاب به مدیرعامل بیمه البرز احراز رتبه اول در حوزه انفورماتیک را تبریک گفته و اظهار داشته است: ‌ابتکار، خلاقیت و تلاش‌های موثر کارکنان بیمه البرز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شایسته قدردانی است.

این گزارش حاکی است، شرکت بیمه البرز طی دو سال متوالی 1395 و 1396 توانست رتبه اول انفورماتیک را در صنعت بیمه به خود اختصاص دهد.


حضور مردم در بهبود نظام بانکی اثرگذار است

رییس کل بانک مرکزی از مردم خواست تا بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری کسی که سلیقه آنها را تامین می‌کند مورد حمایت و استقبال قرار دهند.

ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته نظام انقلاب اسلامی مردم‌سالاری بوده و صحنه انتخابات بروز عینی این ویژگی است، گفت: پس هر کسی که به کشور، محل زندگی، خانواده و به فرزندانش علاقه‌مند است مسوولانه نسبت به انجام این وظیفه و حضور در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تجربه در انتخابات گذشته نشان داده در جایی که مردم با علاقه‌مندی به پای صندوق رای آمده‌اند نتایج مثتبی داشته است، گفت: مردم با این کار تکلیف کشور را برای 4سال تعیین خواهند کرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران، تمام فضای فعالیت آن و اقتدار نظام در صحنه بین‌المللی به نوع حضور مردم پای رای صندوق بستگی دارد، یادآور شد: آمدن میلیونی و با درصدهای بالا اقتداری را به نمایش می‌گذارد که در فضای آینده ایران در صحنه بین‌الملل نقش مهمی دارد.

رییس کل بانک مرکزی خبر خوبی برای مجموعه کاسپین داشت و اعلام کرد که به زودی تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، ولی‌الله سیف در رابطه با حواشی موسسه کاسپین توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که با اقدامات انجام شده، تا فردا اطلاعیه‌یی از سوی این بانک منتشر خواهد شد که حاوی اخباری درباره تعاونی فرشتگان به عنوان جزء اصلی و تاثیرگذار در جریان اخیر کاسپین است.

وی توضیح داد: بر این اساس بخش عمده‌یی از سپرده‌گذاران فرشتگان که بیشترین حجم مسائل این روزهای کاسپین مربوط به آنهاست، تعیین تکلیف می‌شوند آنگاه می‌توانند مبلغی که به عنوان سپرده داشته‌اند را بنا بر تصمیم خود در موسسه مجاز سپرده کاسپین سپرده‌گذاری کرده یا دریافت کنند.

سیف در مورد اینکه شروع تعیین تکلیف برای سپرده‌گذاران تنها خاص فرشتگان است یا مابقی تعاونی‌های زیرمجموعه کاسپین را نیز در برمی‌گیرد؟ توضیح داد: در کل 8 تعاونی بودند که در جریان ساماندهی موسسات غیرمجاز و با وجود اینکه در ابتدا گریزان بودند اما در نهایت با توجه به قطعی بودن تصمیم بانک مرکزی و همراهی قوه قضاییه آنها نیز تصمیم به اعلام انحلال گرفتند. اکنون با اقدامات انجام شده و نقل و انتقال دارایی‌ها، مشکل6 تعاونی هم حل شده است. این تعاونی‌ها دارای برنامه زمانی هستند که سپرده‌گذاران، هیات تصفیه و هیات‌مدیره کاسپین در جریان آن بوده و تا آخر مرداد ماه شرایط آنها کاملا عادی می‌شود. در عین حال اکنون هم مشکل خاصی در مورد آنها

نداریم.

رییس کل بانک مرکزی در این رابطه که در جریان پرداخت وجوه سپرده‌گذاران فرشتگان آیا بانک مرکزی هم خط اعتباری در نظر خواهد گرفت، یادآور شد: ما دارایی‌ها را شناساسی و ارزیابی کرده‌ایم و متناسب با نیاز کاسپین اگر لازم باشد با در رهن گرفتن دارایی این موسسه، خط اعتباری به تدریج در اختیار آن قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام قبلی بانک مرکزی بیشترین تعداد سپرده‌گذاران در کاسپین مربوط به تعاونی منحل شده فرشتگان هستند که تعداد سپرده‌های آنها بالغ بر ۷۳۰هزار فقره است. از این تعداد سپرده‌های زیر ۲۰میلیون تومان حدود ۶۵۰ هزار فقره را تشکیل می‌دهند.

اما سیف از صدور مجوز برای تاسیس شعب کاسپین نیز خبر داد و گفت: ما پذیرفتیم تا نخستین مجوز خود برای تاسیس تعدادی شعبه کاسپین را صادر کنیم، این درحالی است از زمانی که مجوز برای ثبت کاسپین صادر شد تاکنون مجوز ایجاد شعبه دریافت نکرده بود چراکه دریافت مجوز شعبه منوط به قطعیت انحلال تعاونی‌ها و شروع انتقال اقلام به کاسپین بود که عملیاتی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر