میزان شکایات این دوره از انتخابات معادل یک‌سوم ادوار قبلی است

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۱۷

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر روند قانونی و مناسب برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت گفت: شمار شکایات دریافتی در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در سراسر کشور معادل یک‌سوم ادوار قبلی است.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر احمدی دیروز در همایش بازرسان و نمایندگان فرمانداران استان تهران که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای ما تفاوتی نمی‌کند که منتخب مردم در روز برگزاری انتخابات چه کسی است، اما به‌طور مسلم میزان رای ملت خواهد بود و ما از هیچ تخلفی نمی‌گذریم چراکه رای مردم را حق‌الناس می‌دانیم. وی افزود: ‌براساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده، ضریب میل به مشارکت ایرانیان در انتخابات این دوره تاکنون 57درصد است که امیدواریم در روزهای آینده میزان مشارکت باز هم افزایش پیدا کند، هرچه مشارکت بیشتری را شاهد باشیم امنیت ملی ما در منطقه و در برابر توطئه دشمنان نیز افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طبق قانون برای هر شعبه اخذ رای حضور یک نفر به عنوان نماینده فرماندار پیش‌بینی شده که به نوعی نقش فرماندار یا بخشدار را دارد، برای ارتقای امنیت روانی نیز ناظران شورای نگهبان در شعب اخذ رای مستقر می‌شوند.

به گفته احمدی، در این دوره نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری پس از جمع‌بندی از سوی وزیر کشور اعلام می‌شود و نباید عده‌یی در روز انتخابات و تا پیش از اعلام رسمی نتایج، شبهه ایجاد کنند که آرای فلان نامزد بیشتر است یا مثلا جلوتر است، از این رو همه باید مراقب باشند که امنیت روانی انتخابات را بر هم نزنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر