ساخت پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۱۵

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت که یکی از دستاوردهای درخشان برجام این بود که ورود ایران به عرصه ساخت پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان را ممکن کرد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر صالحی روز گذشته در جریان آغاز ساخت مرکز فوق پیشرفته یون درمانی سرطان در ایران در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌یی در کرج، افزود: جا دارد از دکتر ظریف که تسهیل‌کننده موضوع دستیابی به توافق برجام بود، قدردانی کنم زیرا این توافقنامه مهم وقتی به سرانجام رسید توانستیم وارد این عرصه شده و از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهان برخوردار شویم و قبل از آن چنین امکانی برای ما فراهم نبود.

در مراسم آغاز عملیات ساخت این مرکز درمانی سرطان علاوه بر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، محمدجواد ظریف و سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزرای امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

صالحی در ادامه گفت: این بیمارستان برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به‌خصوص سرطان در نوع خودش بیمارستان کم‌نظیری است و براساس اطلاعاتی که داریم در غرب آسیا چنین بیمارستانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مشابه این بیمارستان 5 مورد در دنیا وجود دارد که مدرن‌ترین آن در اتریش است و ما با شرکت مداسترون که یک شرکت دولتی اتریشی است و تجاری نیست، قراردادی را در این خصوص امضا کرده‌ایم.

معاون رییس‌جمهوری اضافه کرد: این بیمارستان قرار است براساس شتاب‌دهنده‌های سیکلوترون‌ها کار کند و سیکلوترون پروتون و کاربون‌ها را شتاب می‌دهد و بدین طریق این شیوه مدرن‌ترین روش معالجه سرطان در جهان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر