محدودیت تردد ناوگان کشتیرانی برطرف شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۸۲

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به برطرف شدن محدودیت تردد ناوگان کشتیرانی ایران به بنادر جهان، گفت: پیش از لغو تحریم‌ها، کشتی‌های ایرانی تنها با پرچم سایر کشور‌ها می‌توانستند در آب‌های بین‌المللی تردد کنند.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ‌از افزایش پوشش بیمه‌یی یک‌میلیارد دلاری برای کشتی‌های ایرانی از طریق بیمه اتکایی کلوپ «پی‌‌اندای» لندن با همکاری بیمه نروژ خبر داد.

وی افزود: با اجرایی شدن برجام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین‌بار موفق به دریافت پوشش بیمه‌یی 75میلیون دلاری شد و سپس این پوشش بیمه‌یی به 450میلیون دلار و یک‌میلیارد دلار افزایش یافت.

سعیدی گفت: هم‌اکنون 90درصد کشتی‌های ما با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به بنادر جهان تردد می‌کنند و تمام مشکلات مربوط به موسسات رده‌بندی برای کشتی‌های ایرانی نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به قرارداد این شرکت برای ساخت 10فروند کشتی بزرگ کانتینری و فله‌بر گفت: این قرارداد در سال 2008 بین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیوندای کره‌جنوبی برای ساخت 17فروند کشتی با پرداخت 158میلیون دلار پیش‌پرداخت منعقد شد که متاسفانه به علت تحریم‌های ظالمانه پس از مدتی توسط کره‌یی‌ها به حالت تعلیق درآمد و این شرکت کره‌یی حتی ادعای دریافت خسارت 178 میلیون دلاری نیز داشتند.

سعیدی افزود: با لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام مذاکرات ما با کره‌یی‌ها آغاز شد و درنهایت این شرکت کره‌یی موافقت کرد با این پیش‌پرداخت 10فروند کشتی برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد که 4 فروند آن کانتینربر با 14هزار و 400کانتینر و 6فروند آن برای حمل محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نخستین فروند این سفارش در فروردین سال 97 تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌شود، گفت: با تحویل این کشتی مقرر شده کره‌یی‌ها هر ماه یک فروند آن را در طول 10ماه تحویل ایران دهند و پیش‌بینی می‌کنیم در این صورت رده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهان از 19 فعلی به 17 ارتقا می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر