اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۷۳

احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل

اردبیل قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت احداث بیمارستان هزار تختخوابی مرجع را در استان اردبیل عهده‌دار شده است. ایرج حریرچی در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۵۸ تختخوابی اردبیل تصریح کرد: به دلیل نیاز اردبیل به توسعه تخت‌های بیمارستانی احداث بیمارستان هزار تختخوابی نیز در این استان مصوب شده است. وی افزود: وزارت بهداشت اعتبار احداث این بیمارستان را تامین خواهد کرد تا بخش قابل‌ توجهی از نیازهای درمانی شهروندان اردبیلی در خود استان تامین شود. قائم‌مقام وزیر بهداشت همچنین به ضرورت مشارکت خیرین در پروژه‌های توسعه فضاهای درمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی دولت انتظار می‌رود، خیرین سلامت نیز مشارکت جدی داشته باشند.


طرح اتصال فیبر نوری به مشترکان در مرکزی

اراک مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه مرکزی از اجرای طرح اتصال فیبر نوری در این استان برای 20هزار مشترک خانگی، اداری و تجاری تا پایان امسال خبر داد. علیرضا فرهادی گفت: طرح اتصال فیبر نوری در استان مرکزی و کلان‌شهر اراک از اواخر سال گذشته آغاز شده و تا پایان امسال 20هزار مشترک خانگی، اداری و تجاری از این طرح بهره‌مند خواهند شد. وی بیان کرد: از تعداد 20هزار مشترک خانگی، اداری و تجاری 15هزار نفر در اراک و 5 هزار نفر در سایر نقاط استان مرکزی قرار دارند که با استفاده از خدمات اتصال به فیبر نوری به راحتی و با هزینه بسیار کمتری از اینترنت پرسرعت بهره‌برداری می‌شود. فرهادی تاکید کرد: مشترک با سرعت بسیار بالا که فعلا تا 100مگابیت آن آزمایش شده است، می‌تواند دسترسی بسیار سریع و آسان به کلیه اطلاعات که مورد نیاز در شبکه است، داشته باشد. این اطلاعات مورد نیاز می‌تواند آموزشی، علمی، تفریحی، موسیقی، فیلم یا هر چیز مشابه دیگری باشد.


برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی

اردبیل مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی بهار در بهار با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، دبیر ستاد اقامه نماز استانداری، ائمه جماعات شرکت گاز استان و جمع کثیری از کارکنان و خانواده‌هایشان در محل سالن اجتماعات ساختمان معاونت بهره‌برداری برگزار شد. خدایی مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در ابتدای این مراسم گفت: در سال گذشته ۸۰ نفر از کارکنان و خانواده‌های آنها در مسابقات بهار در بهار شرکت کرده بودند که حال با رشد ۳۳درصدی، امسال ۱۱۰نفر از کارکنان، فرزندان و همسران کارکنان در این مسابقات شرکت کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد و گفت: ان‌شاءالله در سال ۹۷ شاهد رشد بیشتری نسبت به ثبت‌نام مسابقات بهار در بهار را خواهیم داشت. وی در پایان بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را پرداختن به فعالیت‌‎های قرآنی دانست و گفت: زمانی که یک رفتار در جامعه نهادینه شود آن رفتار نیازمند ساختار ایرانی ـ اسلامی است که خود این مساله نیاز به یک زمینه دارد و بهترین زمینه، قرآن کریم و تعالیم روح‌بخش آن است.


افزایش 3 درصدی حجم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها

ساری داودی‌نژاد، مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز با اعلام اینکه در سال 95 حجم گاز ارسالی از سوی منطقه به نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از 3درصدی داشته است؛ افزود: منطقه 9 عملیات انتقال گاز به نیروگاه‌های 3 استان مازندران، گیلان و گلستان گاز ارسال می‌کند که با افزایش 18/3درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از 2/5 میلیارد متر مکعب گاز ارسال شده است. همچنین در سال 95، 5/10میلیارد متر مکعب گاز به شهرها و روستاها جهت مصرف تحویل داده شد که نسبت به زمان مشابه افزایش 6/11درصدی را نشان می‌دهد. وی افزود: در زمان ذکر شده، حجم گاز عبوری از منطقه بالغ بر 9/19میلیارد مترمکعب بود که این میزان حجم گاز نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش 44/4درصدی را نشان می‌دهد.


آغاز عملیات گازرسانی به 6 روستای ملکشاهی

ساری به‌گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، کلنگ گازرسانی در روستاهای گنبد پیرمحمد، چم انار سفلی، شهید کشوری، کلک نقی، سراب کلک و اما از توابع شهرستان ملکشاهی با حضور استاندار، فرماندار شهرستان ملکشاهی و جمعی از مسوولان، مدیران نظامی و انتظامی و ادارات شهرستان و مردم محلی بر زمین زده شد. عباس شمس‌الهی در ابتدا به تشریح وضعیت گازرسانی در شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و گفت: در این شهرستان در مجموع 303کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع اجرا، بیش از 4100 انشعاب نصب و بیش از 4900مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند. شمس الهی در ادامه گفت: امروز شاهد آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای گنبد پیرمحمد، چم انار سفلی، شهید کشوری، کلک نقی، سراب کلک و اما از توابع شهرستان ملکشاهی با 31کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع، 600 انشعاب و بهره‌مندی بیش از 680خانوار از نعمت گاز طبیعی هستیم.


کارخانه فولاد شادگان وارد مدار تولید شد

اهواز فاز اول بزرگ‌ترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان با فناوری ایرانی و احیای مستقیم روز یک‌شنبه با حضور معاون وزیر صنعت وارد مدار تولید شد. نخستین مرحله از راه‌اندازی گرم کارخانه فولاد شادگان با روشن شدن مشعل‌های ریفرمر نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی«پرد» (PERED) در جهان روز یک‌شنبه به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل فولاد شادگان در این مراسم گفت: طرح فولاد شادگان یکی از 8 طرح فولادی مهم کشور است که مطالعات جامع آن در سال 1382 به عنوان پیش‌نیاز در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد. عباس تفضلی افزود: در این طرح برای تولید 800 هزار تن شمش فولادی در زمینی به مساحت 256هکتار پیش‌بینی ظرفیت تولید فولاد در دو بخش اصلی انجام شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر