اقدامات اثرگذار دولت در حوزه‌های بهداشت و درمان

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۷۱

مازندران قاسم جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در مراسم جشن سومین سالروز اجرای طرح تحول نظام سلامت در مازندران گفت: به جرات می‌توان گفت که در این سه سال کارهای اساسی و زیربنایی فراوانی در حوزه سلامت در استان مازندران صورت گرفته است.

جان‌بابایی گفت: اقدامات انجام‌ شده در بعضی از حوزه‌های بهداشت و درمان سراسر استان حتی بیش از دو دهه گذشته بوده است. او با تشریح بسته کاهش میزان پرداختی هزینه‌های درمان بیماران از ۳۷ به ۳درصد از جیب مردم گفت که با اجرای این بسته، افزایش ۸۰درصدی رضایتمندی مردم را در پیش داشته است. قاسم جان‌بابایی گفت: در حوزه درمانی ساخت ۱۴ کلینیک ویژه تخصصی و فوق‌تخصصی و در بخش تخت‌های بستری شاهد افزایش بیش از ۱۲۵۰ تخت بیمارستانی و بیش از ۲۰۰ تخت ویژه ICU و CCU در استان مازندران هستیم. وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای بسته‌های تحول تخت‌های دیالیز در استان افزایش دوبرابری داشته و ساخت مراکز جامع دیالیز در سطح استان هم‌اکنون در دست اقدام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: توسعه تخت‌های زایمانی LDR در سراسر استان نیز یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه بود که با عملیاتی شدن و راه‌اندازی ۹ بلوک‌ زایمانی زمینه ترویج زایمان طبیعی رایگان بیش‌ازپیش فراهم شد. جان‌بابایی افزود: تامین تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲۳ بیمارستان استان، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان امام خمینی (ره) آمل و... ازجمله اقدامات در راستای بسته‌های طرح تحول است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر