4روز مانده به انتخابات

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۶۱

نمی‌پذیریم اقلیتی بر اکثریت افکار مردم حکومت کند

به فاصله یک روز پس از قدرت‌نمایی طرفداران روحانی در همایش سلام بر آزادی، روحانی به این نکته اشاره کرد: نمی‌پذیریم یک جناحی منزوی باشد و اقلیتی بخواهد بر اکثریت افکار مردم حکومت کند، ما ۴ سال قبل راه آرامش، ایستادگی در برابر اختلافات، وحدت، اتحاد و همبستگی را انتخاب کردیم.

به گزارش پاد، حسن روحانی در جمع مردم استان لرستان گفت: ما راهی را انتخاب کرده‌ایم به نام اتحاد و وحدت ملت صددرصدی ایران. می‌خواهیم همه جناح‌ها و همه گروه‌ها، همه اصلاح‌طلبان، همه اصولگرایان، معتدلان، اقوام و مذاهب همگی در کنار ایران متحد باشیم. نمی‌پذیریم یک جناحی منزوی باشد و اقلیتی بخواهد بر اکثریت افکار مردم حکومت کند، ما ۴ سال قبل راه آرامش، ایستادگی در برابر اختلافات، وحدت، اتحاد و همبستگی را انتخاب کردیم. در آن فضای وحدت و آرامش کشور را به سمت پیشرفت و تعالی آماده کردیم. ما مسیر درست و صحیحی را انتخاب کردیم. روحانی تاکید کرد: امروز روز مشارکت عمومی مردم ایران است. حق بزرگ مردم، حق مشارکت و حضور در پای صندوق آرا برای ساختن ایران سربلند و پرآوازه است. من از شما می‌پرسم آرامش در کشور بیشتر است یا در سال ۹۱؟ آیا بازار کالا در سال ۹۱ آرامتر بود یا امروز؟ وقتی قیمت اجناس ساعتی در سال ۹۱ بالا می‌رفت شما امروز احساس آرامش نمی‌کنید؟ ما امروز هم مشکلات بسیاری داریم ولی بسیاری از مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری شما که سال ۹۱ تعطیل بود، امروز راه‌اندازی نشده است؟ آیا کشاورزی بهتری را امروز نداریم؟ ما هم به برکت آسمان و هم لطف خدا و هم به برکت باران و هم ایثارگران کشاورزان و هم به خاطر برنامه‌هایی که برای آبیاری مدرن اجرا شد، امروز وضعیت‌مان بهتر شده است؟ وی ادامه داد: در طول مدت در لرستان، ۳۲۰ روستا گاز داشتند ولی در این مدت ۴ سال، ۳۲۰ روستای گازدار به ۷۲۰ روستا رسیده است. آیا گازرسانی و آبرسانی به روستاها بیشتر نشده است؟ آیا وضع روستاها بهتر نشده است؟ اما برای رسیدن به نقطه مطلوب مسیر زیادی داریم. هنوز روستاهای زیادی باید آبرسانی و گازرسانی شود و خط ارتباطات به آنها برسد و راه‌های روستایی ما آبادتر شود.


انتقاد از دیپلماسی رأی‌آوری از طریق صحبت با خارجی‌ها

کیلومترها دورتر از استان لرستان، اما رییسی به جمع مردم گلستان رفت تا درباره ایده‌هایش صحبت کند. این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید دولت پاسخ بدهد نقدینگی کجا رفته، گفت: اگر دیپلماسی به‌گونه‌یی باشد که شما با خارجی‎ها صحبت کنید که هوای شما و نامزدتان را داشته باشد تا رای بیاورید، ما این دیپلماسی را بلد نیستیم. به گزارش تسنیم، سیدابراهیم رییسی دیروز در جمع مردم استان گلستان با اشاره به اینکه اگر گره‎گشایی مشکلات را در دست دیگران ببینیم، خطاست، تاکید کرد: بیگانگان گره کدام کشور را گشودند که دومیش ما باشیم؟ اگر تصور می‎کنیم بیگانگان می‎توانند برای جوانان مشکلی را حل کنند، خطاست. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به انسجام در جامعه اشاره کرد و آن را رمز توسعه‌یافتگی دانست و افزود: عزیزانی در معدن جان خود را برای خدمتگزاری از دست دادند و ما بسیار متاسف هستیم و به خانواده‎های این عزیزان تسلیت عرض می‎کنیم. با وجود همه افتخارات، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را در شأن ملت ایران نمی‎دانیم و در شرایطی قرار داریم که زندگی برای جویندگان کار سخت شده است. رییسی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی اقتصاد از دریا 50 درصد اما در کشور ما تنها 2 درصد است، خاطرنشان کرد: اقتصاد پیشران می‎تواند اقتصاد کشور را متحول و شغل‎های مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حق شهروندی حق رونمایی یک سند نیست و ما اعتقاد داریم که با حرف درمانی عملی اتفاق نمی‎افتد.


هرکس رییس‌جمهور شود به او کمک خواهم کرد

از سوی دیگر اسحاق جهانگیری به این نکته اشاره کرد که هرکس که رییس‌جمهور شود به او کمک خواهم کرد، زیرا ما می‌خواهیم کشور را رشد دهیم، البته مهم این است که آقایان چقدر کمک بخواهند. اسحاق جهانگیری دیروز پس از ضبط برنامه تلویزیونی خود برای شبکه چهار در جمع خبرنگاران درباره جزییات ائتلافی که از آن سخن گفته بود، تصریح کرد: در این هفته این اتفاق رخ می‌دهد. این نامزد انتخابات درباره یارانه اقشار ضعیف جامعه نیز تاکید کرد: ما چند برنامه برای طبقات نیازمندی که نیاز به حمایت مالی دارند تهیه و از اول امسال هم شروع کردیم و اینکه اعلام شد میزان دریافتی افراد تحت پوشش کمیته امداد تا چهار برابر افزایش پیدا کند این از جمله سیاست‌هایی بود که تهیه شده بود و در حال اجراست. وی این دسته از افراد را شاخص خواند و تاکید کرد: این موضوع به این معنی است که نباید کسی در ایران وجود داشته باشد که کمتر از این میزان دریافتی داشته باشد. جهانگیری با بیان اینکه اگر کسی هم از کمیته امداد و هم از طریق یارانه‌ها پول دریافت کند مبلغ آن به حدود 600 هزار تومان خواهد رسید، بیان داشت: معنی این موضوع این است که دیگر کسی نباید در ایران وجود داشته باشد که فقیر باشد و اگر درآمدش از این کمتر باشد باید به یکی از مراکز مراجعه کند.


بیکاری، رکود و گرانی 3 مشکل اصلی کشور

در شرایطی که اغلب نظرسنجی‌های معتبر قالیباف از افزایش اقبال عمومی به گفتمان اعتدال و اصلاحات بعد از دور سوم مناظره‌ها خبر می‌دهند، قالیباف اما همچنان با اعتماد به نفس از دولت انتقاد می‌کند و خودش را منتخب مردم در دوره دوازدهم معرفی می‌کند. قالیباف دیروز در همایش بانوان، به این نکته اشاره کرد: امروز فشار زندگی بسیار زیاد شده و بخش قابل توجهی از خانواده‌ها و مردم از زندگی خودشان لذت نمی‌برند. به تعبیری زنده هستند ولی زندگی نمی‌کنند. وی گفت: هر جا نگاه می‌کنیم اقلیت محدودی برخوردار هستند و جمعیت کثیری کم درآمدند و دچار مشکل هستند. وی گفت: آمارها نشان می‌دهد بخشی از جمعیت ما در نیازهای روزانه خودشان بیش از 12 برابر نسبت به خانواده‌های کم درآمد هزینه می‌کنند چرا این اختلاف طبقاتی باید وجود داشته باشد؟ قالیباف افزود: این ضعف مدیریت در یک نگاه غلط اشرافی‌گری و بی‌توجهی به قشر کم‌درآمد به وجود آمده است. به نحوی که بخشی از جامعه ما در فقر مطلق قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر