کشف ۵۰ مورد قاچاق انسان در گمرک

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۳۸

معاون حقوقی و نظارت گمرک با اعلام کشف و شناسایی ۵۰مورد قاچاق انسان در گمرکات، از افزایش شفافیت در بخش تجارت کشور خبر داد.

به گزارش ایبنا، علیرضا مقدسی با اشاره به اینکه پنجره واحد تجارت فرامرزی، پنجره‌یی به دنیای شفافیت تجاری است، گفت: گمرک با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی نظیر پنجره واحد تجارت فرامرزی به سمت شفافیت تجاری و شفافیت متمایز‌کننده دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با فساد حرکت کرده است.

معاون حقوقی و نظارت گمرک افزود: اقتدار اقتصادی در سایه رونق اقتصادی و تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در دکترین و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به آن اشاره شده، میسر می‌شود. وی اقتصاد درون‌زای برون‌نگر را هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذکر و تصریح کرد: اقتصاد درون‌زای برون‌نگر با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های درون کشور و با نگاه به صادرات محقق می‌شود که در این زمینه یکی از بخش‌های تاثیرگذار گمرک است.

مقدسی افزود: گمرک یک سازمان سنتی و قدیمی است که طی سالیان متمادی فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده و امروز شرح وظایف آن با توجه به شرایط جدید از بحث‌های نظارتی و درآمدی به ارائه تسهیلات تغییر کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال در گذشته بحث قاچاق انسان وجود نداشت، ولی اکنون با رصد و نظارت گمرک 50مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شناسایی و کشف شده است.

معاون گمرک همچنین به کشف 298 تن انواع مواد مخدر و پیش‌سازها در گمرکات کشور اشاره کرد و افزود: گمرک اکنون به عنوان سومین گمرک جهان در امر مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته می‌شود و مورد تقدیر و تشویق سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر