روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۳۱

به خاطر سرنوشت‌مان باید به حسن روحانی رای بدهیم-تعادل|اصغر فرهادی، کارگردان شهیر ایرانی در متنی که در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد از حسن روحانی به عنوان کاندیدای مورد حمایتش برای ریاست‌جمهوری دولت دوازدهم حمایت کرده و گفته است: به خاطر سرنوشت‌مان باید به حسن روحانی رای بدهیم. فرهادی، برنده دو جایزه اسکار اعلام کرد: امروز همه ما باید به حسن روحانی رای بدهیم. وی در ادامه نوشته: به روحانی رای می‌دهم و امیدوارم کسانی که هنوز برای رای دادن در تردیدند با همه شرایط و دلایل قابل درکی که در نظر دارند به خاطر سرنوشت فرزندان این سرزمین و نسل آینده با رای دادنشان از این حداقل حق انتخاب خود استفاده کنند.

حضور احمدی‌نژادی‌ها در ستاد رییسی بد نیست-ایسنا| ناصر ایمانی، تحلیل‌گر اصولگرا معتقد است که حضور تیم احمدی‌نژاد در ستاد رییسی به ضرر او تمام نخواهد شد. وی همچنین بر این باور است که روحانی این روزها سعی در جذب آرای خاکستری دارد و تا حدی در این بخش موفق بوده است. وی همچنین بر این باور است که طی روزهای آینده افرادی نظیر سیدحسن خمینی با اعلام حمایت از روحانی سعی خواهند کرد که طیف خاکستری بیشتری به سمت روحانی حرکت کنند.

آمادگی وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات-تسنیم| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت: وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آماده‌اند. وی با حضور در برنامه نگاه یک با اشاره به انتخابات اظهار کرد: ما حدود 5/1میلیون نفر عاملین نظارتی و اجرایی در سراسر کشور داریم که وظیفه امور مختلف را در انتخابات به ‌عهده دارند. همچنین حدود یک سال است 1700نفر را تحت آموزش قرار داده‌ایم و از طرفی مهرها و برگه‌های تعرفه را در بالاترین سطح امنیتی در نظر گرفته‌ایم تا انتخاباتی کاملا ایمن و سالم داشته باشیم.

نامزد‌ها به ضوابط پذیرفته شده پایبند باشند- صدا و سیما| احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: انتظار می‌رود نامزد‌ها به ضوابط این کمیسیون که آن را پذیرفته‌اند، پایبند باشند. وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری تمام مستندهای تولیدی نامزدها باید 24ساعت قبل از پخش در اختیار این کمیسیون قرار گیرد، گفت: این تصمیم براساس ضوابط کمیسیون که 3روز قبل از آغاز تبلیغات انتخابات به ستادها ابلاغ شده است، صورت می‌گیرد.

کسانی که ادعای کرامت دارند چگونه حرمت زن را زیر سوال می‌برند-ایلنا| پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حرف‌ها در شأن نظام اسلامی ما نیست، بعضی‌ها فکر می‌کنند برای رأی آوردن کل نظام را باید زیر سوال ببرند. وی همچنین در مورد اظهارات فاطمه آلیا مبنی بر اینکه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری، اسامی زنان کمتر از 25سال مطلقه را به سازمان ملل برای کار در آنتالیای ترکیه ارائه کرده است، گفت: متاسفانه شاهد اظهارات غیر‌مستند و متاسفانه غیراخلاقی هستیم که در ایام انتخابات از جانب دوستانی که ادعای ‌اصولگرایی دارند برای جمع کردن رای مطرح می‌شود. اینکه یک فعال سیاسی و فعال در حوزه زن که در عرصه سیاست ایران حضور دارد به خود اجازه می‌دهد که به معاون رییس‌جمهور که زن زحمت‌کش، معتقد و دین‌داری است چنین حرف‌هایی را بزند، جای تامل دارد.

شعارهای اقتصادی برخی نامزدها علیه محرومان است- ایرنا| علیرضا محجوب، رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بانوان حامی حسن روحانی در شیراز گفت: شعارهای اقتصادی برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ازجمله افزایش یارانه به رشد شتابان تورم منجر می‌شود و در عمل علیه محرومان و اقشار ضعیف جامعه است. وی افزود: صاحبنظران، تورم را عزای فقرا و جشن اغنیا دانسته‌اند و افرادی که می‌گویند راه تورم‌زا را در اقتصاد دنبال کنیم یعنی در مسیر تضعیف محرومان گام‌ برداریم. این نماینده مجلس اظهار کرد: برخی که تورم 44.8درصدی را در دوره تصدی مسوولیت خود در دولت برای کشور به ارمغان آوردند و اقتصاد کشور را با این شرایط تحویل دولت یازدهم دادند باز هم از شیوه‌های اقتصادی تورم‌زا سخن می‌گویند و سوال این است که چرا باید به راه غلط گذشته بازگشت؟

آزادی و انتخابات از خواسته‌های انقلاب اسلامی است- ایرنا| صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در جمع دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان گفت: دموکراسی، آزادی و انتخابات آزاد از نخستین خواسته‌ها در جریان انقلاب اسلامی بوده است. وی افزود: داستان اصلی انتخابات امسال نیز بر سر بازگرداندن انقلاب اسلامی به اهداف و آرمان‌های واقعی آن است. زیباکلام همچنین با اشاره به تحریم‌ها نیز گفت: فعالان عرصه صنعت و تولید به خوبی می‌دانند که این تحریم‌ها چه بلایی سر کشور و تولید ناخالص ملی آورد و بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن قطعات و مواد اولیه از کار افتادند.

افراد در داخل ستادها می‌توانند تجمع کنند- اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی در برنامه تلویزیونی نگاه یک با اشاره به اینکه میزان تخلفات در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل یک سوم کاهش داشته است، اظهار کرد: ما روزانه تخلفات را بررسی کرده و برای رسیدگی بیشتر به دستگاه قضایی ارسال می‌کنیم. وی افزود: راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی خلاف قانون است و ما مجوز راه‌اندازی کارناوال نمی‌دهیم اما افراد در داخل ستادها می‌توانند تجمع کنند و ما هم هیچ مانعی برای آنها ایجاد نمی‌کنیم اما اگر فراخوانی داده شود حتما باید با مجوز باشد و به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها هم گفته‌ایم در اسرع وقت به این فراخوان‌ها در داخل ستادها مجوز بدهند. البته ممکن است شب‌های آخر انتخابات مردم به خیابان‌ها بیایند که ما این را خودجوش می‌دانیم نه کارناوال از قبل پیش‌بینی شده. مجوز تجمع در اماکن سربسته یا ورزشگاه‌ها را هم داده‌ایم و همین امروز تجمعات مختلفی با حضور چند هزار نفر در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر