به سخنان علیه قوه قضاییه پاسخ قاطع خواهیم داد

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۲۶

معاون اول قوه قضاییه در حاشیه سمینار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: متاسفانه در هفته‌ها و روزهای اخیر مطالبی علیه قوه قضاییه و حتی مطالبی علیه برخی ارزش‌های نظام و برخی نهادهای نظام گفته شد که جای شرمندگی دارد و قوه قضاییه در زمان مناسب خودش پاسخ قاطع خواهد داد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اظهارنظر برخی نامزدها در مناظره سوم مبنی بر اینکه قوه قضاییه با فساد دولت گذشته برخورد نکرده و در برخورد با پرونده وزیر آموزش و پرورش تبعیض‌آمیز عمل شده، چه نظری دارید؟ پاسخ داد: متاسفانه در هفته‌ها و روزهای اخیر مطالبی علیه قوه قضاییه و حتی مطالبی علیه برخی ارزش‌های نظام و برخی نهادهای نظام گفته شد که جای شرمندگی دارد و قوه قضاییه در زمان مناسب خودش پاسخ قاطع خواهد داد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: ما اکنون دم فرو بسته‌ایم، چون فضای کشور انتخاباتی است و باید رقابت‌ها انجام شود. متاسفانه کسانی این حرف‌ها را بر زبان آورده‌اند که گذشته خودشان روشن است. به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه قوه قضاییه قوانین را اجرا می‌کند، افزود: برخی از این آقایان زمانی در مجلس بودند و قانون تصویب کردند و قوه قضاییه هم آن قوانین را اجرا می‌کرد. وی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب می‌دیدیم که مردم جان بر کف کوچه و خیابان به دست تروریست‌ها شهید می‌شدند و دستگاه قضایی با این تروریست‌ها برخورد می‌کرد و متاسفانه همان کسانی که خودشان قائل بودند باید این افراد به‌طور علنی مجازات شوند، امروز حرف‌های دیگری به زبان جاری می‌کنند.


برخورد با دانه‌درشت‌ها

افتخار قوه قضاییه است

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اینکه گفته می‌شود قوه قضاییه با فساد دولت قبل مبارزه نکرده خلاف و دروغ است و قوه قضاییه در همه سال‌های گذشته به خصوص در دوره قبل ریاست قوه قضاییه با همه مفسدان اقتصادی رده بالا برخورد کرد و شما یادتان هست در دوره قبل با معاون اول رییس‌جمهور برخورد شد و اکنون او در حال تحمل کیفر است و زمانی که او در جایگاه معاون اول رییس‌جمهور بود 13بار احضار و از او تحقیق شد و زمانی که به محکومیت رسید در آن سمت نبود. محسنی‌اژه‌ای گفت: در همان زمان با افرادی دیگر که در مظان اتهام بودند، تحقیق صورت گرفت و آنها که اتهامشان اثبات شد، محاکمه شدند و برخی نیز برایشان قرار منع تعقیب صادر و تبرئه شدند. وی افزود: اکنون قوه قضاییه با مفسدان رده بالا اعم از کسانی که به نهاد ریاست‌جمهوری یا بانک‌ها وابسته هستند، برخورد می‌کند و اتهام این افراد مفاسد مالی و امنیتی است. محسنی‌اژه‌ای گفت: افتخار قوه قضاییه این است که با دانه درشت‌ها برخورد می‌کند و تحت فشار و فضاسازی‌ها و جوسازی‌های به خصوص یک‌سال اخیر قرار نگرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: کسانی گفتند که اگر چنانچه فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید اعلام جنگ می‌کنیم اما قوه قضاییه تسلیم نشد؛ احضار کرد و اکنون در حال تحقیق است و اگر اتهامات او ثابت شود طبق قانون برخورد خواهد کرد.

وی درباره پرونده وزیر آموزش و پرورش در خصوص کالای مظنون به قاچاق گفت: ما در نشست‌های قبلی و به ویژه در نشست قبلی سخنگوی قوه قضاییه فقط سیر قضیه را گفتیم و موارد اتهامی که اکنون رسیدگی می‌شود، بازگو نشده است. محسنی‌اژه‌ای افزود: آنچه در نشست‌های قبل گفتیم درباره اساسنامه و تغییرات شرکت، عضو هیات‌مدیره، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بود و اینها هیچ یک محرمانه نیست و مسائل مربوط به شرکت‌ها در روزنامه‌های رسمی منتشر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر