حمله به سیستم بهداشت

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۱۰

گاردین:

تیتر یک این روزنامه به سیستم بهداشت عمومی بریتانیا اختصاص دارد. گزارش گاردین اعلام کرده است که سیستم بهداشت عمومی بریتانیا(ان‌اچ‌اس) هدف حمله سایبری جهانی قرار گرفته است. بر این اساس منابع انگلیسی گزارش دادند که به دنبال یک حمله سایبری سنگین علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس(ان‌اچ‌اس) فعالیت‌های این سازمان ازجمله بیمارستان‌های وابسته به آن دچار به هم ریختگی و مشکل شدید شده است. این منابع ازجمله نشریه ایندیپندنت عنوان کردند که این حمله سنگین سبب شده است که فعالیت سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس دستخوش یک به هم ریختگی شدید شود. به گزارش ایندیپندنت، سیستم‌های «آی‌تی» شبکه خدمات بهداشت ملی بریتانیا بر اثر این حمله سایبری دچار مشکل شده است. ایندیپندنت افزود: بیمارستان‌ها در سراسر برتیانیا متاثر از این حمله سایبری شده‌اند.


تایمز:

این روزنامه نقل قولی از تونی بلر آورده و عنوان کرده که ایرلند شمالی به خاطر برگزیت ممکن است از بریتانیا جدا شود. «تونی بلر» در گفت‌وگو با روزنامه تایمز عنوان کرده که دیدگاه وی درباره احتمال اتحاد دو ایرلند، یک پیشداوری نیست و به ارزیابی‌اش از نتیجه همه‌پرسی برگزیت در بریتانیا برمی‌گردد. وی بیان کرد: البته من امیدوارم که ایرلند شمالی همچنان بخشی از بریتانیا باقی بماند اما افراد زیادی خواهان اتحاد دو ایرلند هستند و احتمال اتحاد این دو به دلیل برگزیت، گریزناپذیر است. دولت بریتانیا در چارچوب پیمان صلح ایرلند شمالی موسوم به «جمعه نیک» موافقت کرده است تا در صورتی که نظرسنجی‌ها حاکی از رضایت مردم ایرلند شمالی نسبت به اتحاد دو ایرلند باشد از برگزاری همه‌پرسی در این منطقه حمایت کند. آخرین نظرسنجی صورت گرفته در ایرلند شمالی نشان می‌دهد که تنها 22درصد مردم ایرلند شمالی از طرح اتحاد دو ایرلند حمایت و 62 درصد خواهان ادامه حضور در بریتانیا هستند.


ال‌موندو:

یکی از گزارش‌های صفحه اول این روزنامه عنوان کرده که ترامپ تهدید به لغو کنفرانس‌های مطبوعاتی خود کرده است. بر این اساس دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا تهدید کرده است به‌ منظور اجتناب از بیانیه‌های غیردقیق، نشست‌های خبری کاخ سفید را لغو کند. وی روز جمعه در توییتر نوشت:«به عنوان یک رییس‌جمهور فعال با رویدادهای زیادی که اتفاق می‌افتد برای نماینده‌ام ممکن نیست با دقت کامل روی سکو بایستد و به سوال خبرنگاران پاسخ دهد.» ترامپ ادامه داد:«شاید بهترین کار لغو نشست‌های خبری در آینده و ارائه پاسخ‌های مکتوب دقیق باشد.» وی گفت:«ما نشست‌های خبری نداریم... مگر آنکه من خودم این نشست‌ها را دو هفته یک ‌بار برگزار کنم. فکر کنم این ایده خوبی باشد.» گفته می‌شود که هم‌اکنون کاخ سفید نشست‌های خبری روزانه دارد که این نشست‌ها از سوی سخنگوی کاخ سفید یا معاونش برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر