زیرمیزی صفر شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۰۴


مشاور وزیر بهداشت همکاری‌های صورت گرفته در جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت را توضیح داد. به گزارش ایسنا دکتر سجاد رضوی، مدیرکل بازرسی عملکرد وزارت بهداشت گفت: تقریبا زیرمیزی را در استان‌ها به صفر رساندیم؛ اگرچه ممکن است در تهران و شهرهای بزرگ گاهی یک درصد یا دو درصد این موضوع وجود داشته باشد.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: سلامت در برنامه‌ریزی‌های دولت یازدهم قرار گرفت و وزیر بهداشت با امکانات و بودجه دولت برنامه‌ریزی خوبی انجام داد و طرح تحول سلامت را به عنوان هدف قرار داد تا بتواند به سیاست‌های ابلاغی و اهداف دولت دست یابد. خوشبختانه در بررسی‌هایی که حوزه ما انجام داد و بررسی‌های دیگری که خارج از وزارت بهداشت صورت گرفت، رضایتمندی مطلوبی را از طرف مردم شاهد بودیم و درحال حاضر نیز شاهد هستیم که در تحول سلامت می‌توانیم بگوییم، کاهش فرانشیز پرداختی مردم از جیب‌شان را در شهرها به ۶ درصد و در روستاها به 3درصد رسید.

رضوانی عنوان کرد: مردم از ارجاع به خارج از بیمارستان‌ها یا خرید تجهیزات و لوازم راحت شدند و درحال حاضر کلیه خدمات در بیمارستان‌ها انجام می‌شود. از طرفی حدود ۱۰تا ۱۱میلیون افراد غیربیمه(بیمه نشده) داشتیم که وقتی گذر اینها به حوزه سلامت و بستری می‌رسید در پرداخت تعداد انبوه هزینه‌ها واقعا مشکلات جدی داشتند و حتی ممکن بود که از درمان صرف‌نظر کنند. وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: ناگفته نماند که در این قضیه نمایندگان مجلس حمایت جدی از طرح داشتند و سازمان مدیریت و هیات دولت نیز همراهی کردند و واقعا همه دست به دست هم دادند و بر این اساس می‌توانیم تحول سلامت را به عنوان نمادی از همکاری همه واحدها، بیمه‌ها و سازمان‌ها بدانیم که در نهایت به اینجا رسید که ما درحال حاضر نسبت به قبل از اجرای این طرح، بیماری را برای دریافت وسیله و دارو به خارج از بیمارستان نمی‌فرستیم و بیماران پرداختی از جیب خودشان برای پرداخت لوازم و دارو ندارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر