اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۹۶

آخرین وضعیت قرارداد با رنو مشخص شد

ایسنا رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، آخرین وضعیت قرارداد خودرویی رنو را تشریح کرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: قرارداد رنو قراردادی پیچیده و بسیار مهم است که چندین وجه دارد و ایدرو، رنو و سایپا وجه‌های آن هستند. منصور معظمی ادامه داد: ما در این قرارداد به‌دنبال چند مساله بودیم، اینکه سهم ساخت داخل را در این قرارداد بیشتر کنیم، صادرات با مسوولیت رنو باشد، مرکز A&D رنو در ایران واقع شود و نیز ۳۰درصد تولید سالانه صادر شود. رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: تقریبا قرارداد ما با رنو تمام شده است و آخرین گروه این شرکت هفته آینده به ایران می‌آیند و احتمالا قرارداد نهایی می‌شود. معظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مخالفت‌هایی در مسیر امضای این قرارداد وجود داشت و نیز شرکت سایپا علاقه‌یی به امضای این قرارداد ندارد، عنوان کرد: بن‌رو تمام شده و مساله‌یی در این رابطه وجود ندارد و در ازای بدهی‌هایی که سایپا به ایدرو داشت، برداشته شد. بن‌رو بین رنو و ایدرو مدنظر قرار می‌گیرد و ما آن را از سایپا طلبی که وجود داشت، خریداری کردیم. علاوه بر این باید در مورد مخالفت‌هایی که عنوان می‌شود، بگویم مخالفت طبیعت دموکراسی است. رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اینکه ایدرو به‌طور جدی پای قرارداد رنو ایستاده است، اظهار کرد: اگر ما در مورد فعالیت‌های‌مان جدی نبودیم، نمی‌توانستیم ۴۰میلیون تن ظرفیت پتروشیمی در کشور ایجاد کنیم. ما فکر می‌کنیم هرچه رقابت بیشتر باشد مردم بیشتر از این مساله استفاده می‌کنند و بهره خواهند برد، اما هرقدر انحصار بیشتر باشد به مردم فشار بیشتری می‌آید.


سرمایه‌گذاری امریکایی‌ها در بخش معدن

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: تهران این هفته میزبان نخستین نشست هم‌اندیشی فرصت‌های همکاری ایران با کشورهای امریکای‌لاتین در بخش معدن و صنایع معدنی است که 25 اردیبهشت برگزار می‌شود. براساس گزارش ایمیدرو، قرار است در نشست مزبور موضوع‌هایی ازجمله بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک با شرکت‌های توانمند بخش معدن و صنایع معدنی در کشورهای امریکای‌لاتین، ایجاد ارتباط موثر و درازمدت با بخش معدن و صنایع معدنی از طریق دیپلماسی اقتصادی و نیز آشنایی با فرصت‌های همکاری و حضور شرکت‌های صادراتی و خدمات فنی مهندسی ایرانی در کشورهای امریکای‌لاتین پرداخته شود. همچنین پیش‌بینی شده سفیران، کاردارها و نمایندگان کشورهای امریکای‌لاتین ازجمله کوبا، برزیل، اکوادور، ونزوئلا، اروگوئه، شیلی، نیکاراگوئه، بولیوی و مکزیک در این نشست حاضر شوند تا فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران برای شرکت‌کنندگان تبیین و تشریح شود.


رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد

ایسنا گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی در فروردین امسال منتشر شد. براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت کیفی خودروهای سواری تولیدی در فروردین امسال در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵میلیون تومان، همه خودروهای قرار گرفته در این گروه همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. این خودروها شامل تیبا، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ هستند. اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰میلیون تومان، ساندرو چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است. پارس تندر، تندر ۹۰ اتوماتیک، تندر ۹۰ پارس خودرو، تندر ۹۰ ایران خودرو، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵، دنا و سمند سورن نیز دارای دو ستاره کیفی هستند. باقی خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل پژو پارس، پژو ۴۰۵، سمند، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس و تیبا هاچ‌بک نیز در پایین‌ترین سطح کیفی قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر